torsdag 9 december 2010

Svar på läsarfrågorna

Vad gjorde du på hemkunskapslektionerna?
Ja du, under en lektion lyckades jag få stekande smör över min ena hand så att jag fick gå omkring med nån slags plastfilm över handen i några veckor. Det gjorde ganska ont, men jag slapp vara med på gympan några gånger.

Vart ska du åka till i USA? Jag ska också dit nästa år, hoppas vi ses!
Jag ska inte till USA, men jag skulle gärna åka till San Diego när det är seriemässa där. Är även sugen på San Francisco. Om nån bjuder så...

Vad är ditt bästa hår tips under en “bad hair day”?
Mössa i kombination med självmord. Det är inte så mycket att man själv måste skämmas över sin frilla, utan att andra i ens närhet börjar kaskadkräkas när de ser en. Vet du hur mycket det kostar kommunerna att sanera våra gator och torg?

Vad har du för råd för en person som lider av depression men har stora ambitioner i livet. Hur skall man motivera sig själv och överkomma hinder?
Gå i terapi. Ät medicin. Sluta lyssna på Broder Daniel. Försök hela tiden bryta dina negativa tankemönster. Istället för att tänka, "fan vad jobbigt att ingen älskar mig för att jag är värdelös" så tänk, "Jag kan alltid bli gothare och de har jätteroligt förnedringssex hela tiden. Jippie."

Hur blir man motiverad? Till allt möjligt, sport, skolan, jobb? Skulle vara fint med lite tips den här tiden på året, när man mest vill sitta hemma framför tvn. Tack för din inspirerade blogg annars och lycka till! Kramar!
Har kompisar som fick en femkrona varje gång de diskade av sin mamma. Mitt tips: Flytta hem till din mor igen.

Hej Bella! Jag älskar din bok “Egoboost”, kommer du att fortsätta på författarspåret och skriva liknande (eller andra) böcker? Kram Linnea
Tack så mycket! Jag är väldigt stolt över denna boken som jag kommer hjälpa många unga vilsa själar till ett bättre liv som entreprenörder, så därför blir det en till bok nästa år, och så jobbar jag på ytterligare en bok med arbetsnamnet, "Så får du HIV - 100 praktiska tips".

Hej Isabella! Jag undrar hur du gjorde när du ville skriva din bok? Tog du kontakt med förlaget och skickade en kopia på det du skrivit eller diskuterade du idéen med dem innan du började skriva? Jag blir jätteinspirerad av dig, tack!
Jag startade en blogg om att jag gjorde en seriebok och så frågade Kolik Förlag om de kunde få ge ut min bok och det fick de. Jag ritade klart hela boken och sen bytte jag till Kartago Förlag som i slutändan gav ut den. Mitt tips är att i princip alltid skicka in helt färdiga serier till förlagen, alltså alla 120 sidorna eller hur lång den nu är, men egentligen önskar jag att förlagen hade mer möjlighet att ha aktiva redaktörer som är med i skapandeprocessen så att alla serier som ges ut kan bli så bra som möjligt, för det är inte helt lätt att ha rätt distans till sina egna grejer och sen måste man leva med de val man gjort resten av livet i form av en trycksak som kanske folk hatar eller älskar eller ännu värre är totalt likgiltiga inför.

Alla projekt du har/har haft, är det du som har tagit första kontakten och startat upp dem eller har du fått erbjudanden att göra dem?
Ganska många gånger är det jag som kommer på en idé och så gör jag den själv, eller så kontaktar jag någon jag vill samarbeta med. Jag får en hel del förfrågningar från andra om att göra grejer med dem, men jag säger oftast nej.

Din nya tidning, Egoboost, kommer den bara ta upp karriärsfrågor och sånt?
Eller kommer det också stå om självkänsla så som det gör i din bok?

Det kommer vara mycket fokus på vikten av att le. Ler man så skickas signaler till hjärnan som utsöndrar trivselhormoner som gör en glad och lite korkad.

Hur var dina betyg i slutet av grundskolan?
Ehm, jag tror jag hade 4,2, eller 4,3.

När ska intervjuer/anställning av journalister osv till Egoboost påbörjas?
Hur ofta läser du och svarar på din mail
?
Jag läser min mail varje dag och svarar på allt som känns relevant. Senast idag svarade jag på ett mail från en kille i Etiopien som har tillgång till 24 miljoner dollar, men behöver tillgång till mitt bankkonto för att kunna föra över dem. Jag ska få 12 av de där miljonerna, så det är klart jag hjälper till!
Annars så kommer vi inte anställa några journalister till Egoboost. Jag tycker journalisthögskolan är ett skämt. Nä, här gäller det att rekrytera direkt från the heartland. Endast de som skriver för Finest.se får söka. Ett av kraven är att man inte ska kunna stava.

När är det egentligen premiär för filmen “ORION”?
Tron Legacy har biopremiär 17 december. Man kan vinna en biodejt med mig. Maila ditt svar på frågan "Hur många horn står upp?" tillsammans med en personlig motivering till varför du vill se denna film med mig till adressen mikaelsol(snabelbanan)gmail.com. Skriv "Tron-tävling" i ämnesraden. Jag bjuder på biobiljetten och en liten popcorn. Eventuell läsk får du köpa själv (gäller endast Stockholmsområdet).

Kommer du att fortsätta åka till Övik även fast inte Nils finns med i bilden på samma sätt?
Nope, men det var fint där förra julen och nyåret. Will miss, men livet går vidare.

Hej! Jag har precis ärvt en summa pengar som jag gärna skulle vilja investera på något sätt. Har du några tips på vad jag kan investeria i? Kan man invester i Blondinbella AB? Lycka till med allt du tar för dig och tack på förhand!
Jag kan ge dig inloggningen till mitt bankkonto om du vill överföra pengar från Etiopien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar