måndag 6 december 2010

Lucka 6 "Tivoli"

Nu är julnumret ute av barnserietidningen Tivoli med vänner ute som jag har med en seriesida i. Den köper du på ICA!



Nedan är omslaget som Annika Giannini gjort. Schnyggt!



Eftersom jag tagit ledig idag (första lediga dagen på 17 dagar) så passade jag på att äta frukost ganska sent (klockan 10 [tio]), trots att jag ändå gick upp klockan sju (7).



Så vad ska jag göra med denna underbara måndag i fritidens tecken? Jo, jag tänker se nya Harry Potter (ej i 3D) på bio! Mitt på dagen. En så kallad matiné. Eller kallar man det för matiné? Det gör man väl? Om man är typ 100 år gammal?

Sen ska jag nog ta en öl med en kompis på kvällen.

Så här gick vår konversation.

Jag: Vi kan väl ta en öl i morgon kväll? (sagt igår).
Han: På en måndag??
Jag: Ja, det är perfekt för det är inte så många andra ute då!
Han: Ehm, då kan man ju lika gärna sitta hemma och dricka...
Jag: ÄNNU BÄTTRE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar