lördag 11 december 2010

Hemma hos Micke Sol

Blev lite inspirerad av en annan blogg... Hen verkade inte tidigare riktigt varit bekväm med att ha hens egna grejer uppsatta i hens ateljé.

Ja, själv har jag den inställningen att en måste ha sina teckningar i fejjan för att en riktigt ordenligt ska kunna lida som konstnär. Vad är värre än att se sina misslyckanden dagligen? Och vad är bättre för ens karaktär? Svar: INGET!

Så, följ med mig hem på en liten walkabout.

Bild nummer 1: Dörren in till mitt kärleksnäste pryds av en provteckning till en utställning jag hade förra året. Håller på att sälja originalet just nu faktiskt.



Bild nummer 2: Vid balkondörren står det lite gamla målningar. Exempelvis den här nakna bruden som jag aldrig målat klart.


Bild nummer 3: I fönsterna står lite små akvarellteckningar jag gjorde till utställningen jag hade i höstas, bland annat denna gölliga (noshörningen har jag fått av min kompiz Moa).


Bild nummer 4: På "dataväggen" (som jag kallar för dataväggen fast jag inte har någon dator där...) hänger det några till akvarellteckningar. Det är till salu för 2000 kronor stycket om någon är intresserad.


Bild nummer 5: En teckning jag gjorde av två pojkar och så ett pris jag vann en gång i en reklamtävling som Posten har. Notera tejpkanterna på glaset. Jag brukar tejpa upp akvarellpapper på glasskivan när jag ska måla. Väldigt behändigt.


Bild nummer 6: Den här akrylmålningen gjorde jag i gymnasiet, men jag gillar den ändå. Den handlar om barns förmåga till fantasi. Pojken, som är jag, leker att stenen är ett UFO. Många av mina vänner kallar den dock för Sombrero-målningen. De är as.


Bild nummer 7: En ensam dykare och en sjöhäst. Den handlar om att vara ensamstående pappa. Den kan man få köpa för 2000 spänn också. Tror den är ca 48 x 70 cm.


Bild nummer 8: Ett självporträtt i akryl. En naken brud som är klädd som Musse Pigg (också till salu, men för 2000 kronor pga att jag satt upp dem med nålar... Men en kan skära till den lite så blir den som ny). Den svartvita bilden gjorde jag när jag hade Stina Wirsén som lärare. Undrar varför kudden ser så äcklig ut. Så ser den inte ut i verkligheten. Skumt.


Bild nummer 9: Vid sängen har jag en hipsterkille som svänger loss.


Nästa gång ska jag visa alla bilar jag har och min swimmingpool.

1 kommentar:

  1. Åh om man ändå hade några tusen som låg och skräpade. Eller några miljoner kanske så man inte behövde välja bort något, för en resa till Indien hade inte heller varit helt fel.

    SvaraRadera