fredag 3 december 2010

Day 22 – Something that upsets you

Jag är uppvuxen med alterantivserier så det är lite svårt för mig att bli upprörd. Visst, jag blir upprörd av de där vanliga orättvisorna, precis som alla andra, att invandrare och kvinnor har det sjukt mycket sämre ställt än män och att västvärlden parasiterar på fattiga länder och att religioner används för att förslava människor så att de inte ska kämpa emot eftersom det är fint att vara fattig enligt Jesus/Kyrkan.

Jag blir upprörd när folk står på fel sida i rulltrappan och blockar flödet. Rent allmänt blir jag upprörd av folk som står i vägen, typ klungor av virriga personer som bestämmer sig för att bästa stället att stanna upp och reflektera över varats mysterier är mitt i ingången till Åhléns City eller andra trånga passager.

Men mest lättprovocerad är jag när jag är i förhållanden. Där kan jag bli jätteupprörd över småsaker.

Avundsjuka och svartsjuka är nog det som triggar igång mig mest , som om min partner är bjuden på fest och hon inte frågar om jag vill följa med. Sånt tycker jag är sjukt störigt, även om jag har andra planer. Jag antar att det är fel att bli sur för sånt, men sån är jag. Jag är i alla fall medveten om att jag blir det och försöker bearbeta det så gott jag kan...

2 kommentarer:

  1. Åh fy fan vad jag känner igen det där beteendet med missunnsamhet, svartsjuka och stingslighet i förhållanden. Det är som om jag tror att personen jag är tillsammans med vill mig illa och gör allt för att såra mig. Och sånt blir ju ofta självuppfyllande profetior. Men jag är också medveten om problemet. Fast jobbigt är det. Vi borde ta en kaffe och prata om det nån gång, man-till-man.
    Puss
    /Omphalos

    SvaraRadera
  2. Fast de vill ju en illa. Allt är en konspiration! Jag vet att jag många gånger har velat min partner illa med småsaker.

    SvaraRadera