onsdag 17 november 2010

Summering Altcom 2010

Det här är ju faktiskt en blogg som till stora delar läses av serieintresserade, så nu tänkte jag skriva lite om seriefestivalen Altcom som jag var på i helgen (för er som av nån anledning missade några av de senaste inläggen och inte fattat detta. Förresten, varför skriver jag alltid så långa parenteser? Är det ett stilgrepp?)

DAG ETT, FREDAG


På tunnelbanan till Stockholm Central så stod det två killar som var typ 20 år. De jobbade som telefonförsäljare av telefonabonnemang och var klädda väldigt propert, som om de försökte se äldre och rikare ut fast ändå Dressmann.

Dressmann 1 (DM1): Asså, jag ska ju ha semester då och tänkte dra till Mallis med tjejen.
Dressmann 2 (DM2): Nä, fan va fett.
DM1: Ja, asså man vill ju åka till nåt exotiskt liksom. Inte Gran Kanaria eller va de heter. Asså säg nån sån populär som svennar åker till.
DM2: Asså ja vet inte. Typ Gran Kanaria eller va de heter...
DM1: Amen pressis. Man vill liksom inte åka till Gran Kanaria. Ditt åker ju typ alla va.
DM2: Jo, men Mallis asså... Ja skulle vilja åka till de där Barcelona som alla snackar om.
DM1: Ja, asså är de ett eget land eller?
Mikael Sol: Fniss.
DM2: Nää, asså de ligger väl i Brasilien eller nåt. Typ är en egen ö i alla fall.
DM1: Njaa, jag tror nog de har egen självständighet eller va de heter i alla fall från Brasilien.


Det hela var lite som att vara med i Lena Ackebos Fucking Sofo som du kan köpa här.

(Obs att nånting här ovan är ett roligt skämt. Försök lista ut vad.)

Inget av detta har med seriefestivalen att göra, men jag får betalt per tecken och eftersom jag är hungrig just nu tänker jag skriva så många tecken som möjligt.

Väl framme i Mallis... Förlåt, Malmö, så mötte jag upp med världens bästaste Lullis som guidade runt mig i "stan". Jag har bara varit i Malmö 2-3 gånger innan, så det är lite svårt att orientera sig. Hon gav mig bra riktmärken i alla fall i form av Malmös två enda lagliga väggar, även om jag har svårt att få ihop att två är enda, nu när jag tänker efter.

Alla säger att allt är mycket billigare i Malmö, men en macka på Subways kostar ju lika mycket där som i Stockholm. Jag åt en ändå pga att jag var hungrig.

Efter att ha köpt alkohol och hårfärg drog vi hem till Lullis där hon färgade håret på mig. Det blev mycket snyggt. Sen drack vi glögg med Johan, eftersom vi hade en fet förfest till invigningsfesten för festivalen som skulle vara senare på kvällen.

När vi väl kom fram till invigningsfesten så var bjudvinet till synes slut. Jag drabbades då av panikångest, men de visade sig att det bara "skojade" och att det fanns mer vin undangömt. Det fanns även en mycket god sallad som jag tror bestod av bulgur eller risini (två saker som inte alls är lika...).

Jag hade lämnat min resväska på stationen så vi gick tillbaka och hämtade den. Den var sjukt tung eftersom jag hade en massa babian.broschyrer i den, men jag är som tur extremt stark och manlig så jag klarade att bära den hela vägen hem till Johan och Benjamin där jag skulle sova under helgen.

Nu känner jag själv att det här var väldigt många tecken....

Resten av vad jag gjorde under festivalen måste jag ändå självcensurera till stora delar, så vem bryr sig liksom.

Malmö är en fin "stad", men husen är fula. Och varför är det så många hippies där?

Om ni har några övriga frågor så fråga på i kommentarsfältet. Vi här på Mikael Sol AB har öppet till 14.00 (lunch 10.00-13.55).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar