onsdag 3 november 2010

Sexig modersknullare

Jag har fått en del mail från nytillkomna bloggläsare som rör frågan huruvida jag är snygg eller ej.

Nedan finns bildbevis på att jag är väldigt snygg, så oroa er icke. The ladies hänger efter mig i klasar. Ej skämt.



(det är okej att pussa skärmen [nyklippt dessutom])

En gång så bedyrade till och med en straight förläggare min skönhet. Han sa att han tyckte mitt efternamn var väldigt passande eftersom jag sken som solen.

Jag svarade att Mikael eller Michael eller Micael är ett mansnamn av bibliskt ursprung med betydelsen "Vem är som Gud". Mikael är i kristen tradition en ärkeängel; en av de tre namngivna änglarna, tillsammans med Gabriel och Rafael och att jag har namnsdag 29 september.

Han log och strök bort ett mjäll från min axel. Vi gick till ett skrymsle bakom Kulturhuset och jag gav honom en handtralla. Fan, förläggare har en sån maktposition över en, så det är svårt att säga nej. Dessutom har de ju en sån enorm arbetsbörda (som att ragga på unga serietecknare hela dagarna), så jag tyckte lite synd om honom. Detta skedde under seriefestivalen SPX 2006.

Han fick mitt nummer, men ringde aldrig.

1 kommentar:

  1. jag tror dig. speciellt flickstackare som jag. jobbigt liv detta.

    SvaraRadera