måndag 29 november 2010

Kvinnor och deras hormoner

(vilket bra rubrik, kommer generera träffar på google från alla Flashback-smurfare)

Ja, just ja, kvinnor och deras hormoner...

Den här veckan jobbar jag på PC Gamer,. Deras redaktion ligger bara några meter ifrån Blossom Magazines redaktion. BM domineras av kvinnor i 40-årsåldern, medan PCG styrs av ett patriarkat bestående av ett gäng män, 20-40 år gamla ungefär. Ibland kan det bli rätt dataspelsnördig stämning på PCG .
Mitt favvoämne att prata om är dessutom zombies. Harmlöst kan tyckas, men tänk då på att det är män som vi som styr världen.

BM är ett hälsomagasin för kvinnor så där pratas det nästan bara om sånt, plus att nästan alla har barn.

Idag snackade de mycket om hur hormoner påverkar ens hälsa och beteende. Tydligen finns det studier som visar på att reklambilder på kvinnor som har ägglossning är mer säljande än andra, och att kvinnor klär sig mer utmanande när de har ägglossning. Att de är kåtare och utstrålar mer att de helt enkelt vill knulla under ägglossningen.

Nån av de på BM sa då, "Ja, och det är ju skönt att det är så!"
Varpå jag helt okontrollerat utbrister, "EN GÅNG I MÅNADEN JA!", så högt att alla hörde det.

Tystnad uppstår... Killarna på PCG ser livrädda ut... Jag tänkte att nu får jag sparken...

Sen börjar alla på BM att garva (förutom Matte som också var livrädd).

Jag fattar inte riktigt hur jag lyckades komma undan med det där, men det känns oroande för det var som att det var något från urtiden som bara välde fram ur min mun. Att det var den där bittra sexistiska neandertalaren inom mig som tittade fram ur sin grotta. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Tror jag måste ta en lång dusch nu.
Skriva "MANSGRIS" i spegeln.

1 kommentar:

  1. Ännu jobbigare dock att man även är superattraktiv och kåt när man har mens, samtidigt som det inte alltid är så samhälleligt accepterat med sex vid menstruation.

    SvaraRadera