torsdag 11 november 2010

Hiss eller Diss

Nu kids är det dags för det populära blogginslaget "Hiss eller Diss"! Första gången på denna bloggen dessutom.

HISS

1. Malmö. Det är ju inte riktigt en stad, men det som är bra är att de har en serieskola där som förser vårt land med nya spännande serietecknare hela tiden. Extra plus för att skolan dessutom förser flera nördiga killserietecknare med flickvänner i form av tjejserietecknare och tjejserietecknare med flickvänner i form av tjejserietecknare.
Nu i helgen är seriefestivalen Altcom där som bland annat jag kommer vara på.
Befinner du dig i Malmö så har du ingen ursäkt för att inte dyka upp.

2. Jag själv. Jag är fan bäst. babian.broschyr blev supersnygg och jättebra. Innehåller serier av mig, Julia Thorell och Tom Waldton. babian.se nr 18 blir ett kalasnummer också! Okej, det kanske mer är babian.se som borde vara på den här platsen, eller Adam Boman, men nu är det ju jag som hissar, så jag bestämmer.

3. Att han som kanske är Lasermannen 2 är fast så jag kan färga håret svart i helgen. Extra stjärna till Lullis som ska hjälpa mig med detta.

DISS

1. UPS. Vilket helsike jag haft med dem. De skulle leverera broschyerna igår. Jag upptäckte att vi angett fel adress, men det gick inte att ändra på den för de har som policy att försöka leverera fel först... Till idag fick jag ändra adressen, men de skickade till fel adress ändå. Nu bad de visserligen om ursäkt för detta och det hela slutade med att de fick anlita en annan budfirma för att buda paketet hem till mig. Det kom fram efter tio på kvällen. Gissa om jag stressat över detta eftersom jag måste dra till Malmötåget tidigt på morgonen imorgon.

2. Att Jimmie har en egen bloggare som ska blogga om honom. Parliament Princess... Det roliga med hennes blogg är ju kommentarerna. De där männen som är så otrevliga på alla andra bloggar är helt plötsligt trevliga på hennes... Finns det en samband mellan SD-anhängare och näthatarna? Jag skulle inte bli överraskad om så vore fallet. Varför är det här en diss? Jag gillar inte rasister. Rasister gillar inte mig. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

3. JAG VILL LIGGA! Men jag har ju lovat mig själv att inte göra det innan årsskiftet, och jag är en sån som håller löften. När jag skulle fylla sju år så ville jag verkligen ha en Legoborg. Mamma sa att jag bara skulle få den om jag lovade att aldrig plocka isär den.



Fortfarande intakt.

2 kommentarer: