måndag 29 november 2010

Day 17 – Your favorite memory

Mitt favoritminne...

Jag vet verkligen inte. Jag brukar mest älta jobbiga grejer när det kommer till att minnas saker. Det kanske vore bra att ha ett positivt minne att använda som napp i de stunderna. Kanske någon varm sommardag på landet i Hälsingland från barndomen. När mamma släppte taget om pakethållaren på min cykel utan att säga något till mig och ögonblicket då jag insåg att jag cyklade helt för egen maskin.

Jag gillar att tänka tillbaka på gånger jag haft bra sex i alla fall. Det är alltid nåt, men det känns ju inte särskilt kul att skriva om.

Idag har det visserligen värkt i min kropp för den minns känslan av min hand mot hennes lena midja. En perfekt kurva som blir allt mer abstrakt för varje dag som för mig längre ifrån henne.

Och det är därför jag föredrar att inte minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar