söndag 21 november 2010

Day 08 – A moment

Ett ögonblick kan vara som en snöflinga som landar på ens tunga och smälter bort på direkten.

Så kanske jag hade skrivit om jag varit indisk guru, men det är jag ju inte!

Jag har ganska dåligt minne när det gäller mitt privatliv. Jobbgrejer kommer jag ihåg hur länge som helst, men när det kommer till det egna så blir det rörigt. Jag tror det kanske har att göra med att det finns olika nivåer av verklighet i mitt liv.

1. Det som faktiskt händer.
2. Hur jag upplever det och hur andra upplever det.
3. Serieversionen av det som hände.
4. Hur jag upplever serieversionen.
5. Hur andra upplever serieversionen.
6. Bloggversionen och hur ni och jag upplever den.
7. Facebookversionen och hur ni och jag upplever den.
8. Twitterversionen och hur ni och jag upplever den.
9. Ibland även andra serietecknares version.

Men a moment kan ju vara mer än ett ögonblick. Nedan är en seriesida som jag tecknade för typ 10 år sen eller nåt.



(jag försökte teckna så där fult som var populärt på den tiden)

5 kommentarer:

  1. Det roliga med det här inlägget är att den inledande meningen först var tänkt som seriös och att resten av inlägget skulle hålla samma ton, men sen fick jag panik över hur pretto det var. Ett tag övervägde jag till och med att skriva hela inlägget som en dikt.

    SvaraRadera
  2. 19-åringar har dåligt omdöme.

    SvaraRadera
  3. Det hade inte varit pretto.
    Det hade varit fint.

    jag skrattade åt sista rutan... hehe, igenkänning.

    SvaraRadera
  4. var det en pik mot mig?!?! hehe

    SvaraRadera