tisdag 16 november 2010

Day 03 – Your parents

Jaaaahaaaa, vad ska jag skriva om mina föräldrar. Jag har ingen större lust att skriva något om dem faktiskt. De är snälla. Ser till så gott det går att all deras avkomma har det så bra som möjligt och att avkommans avkomma även har det. Man kan väl i alla fall lugnt säga att jag och mina systrar lumpat över mycket ansvar på dem, eller det är väl deras eget fel som curlat oss lite för hårt.

När jag var liten åkte jag med dem till Finland, där vi hälsade på några gamla grannar till oss från Vårby Gård som hade flyttat dit. De lurade kollektivt i mig att de var mina finska föräldrar och ändå sedan dess har jag trott att man har biologiska föräldrar i alla de länder som finns.

När det bildas nya länder, som när Jugoslavien eller Tjeckoslovakien splittrades, så har det skapat stor förvirring inom mig, eftersom jag har lite svårt att förstå hur jag kan ha biologiska föräldrar i länder som är yngre än jag själv. Det verkar liksom orimligt, men å andra sidan äro Guds vägar outgrundliga.

Självfallet är min mor en MILF och min far en DILF. Jag har bra gener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar