lördag 13 november 2010

Day 01 – Introduce yourself

Nu tänkte jag göra en sån där bloggämneslista som jag hittade hos Malin via Elin.

Jag är alltså Mikael Sol. Många kallar mig Micke. Ganska många kallar mig Sol, främst på olika arbetsplatser för det är lätt att ropa "SOL" och så kommer jag springandes eftersom jag är en flitigt arbetsmyra.

Är arbetsmyra rätt term där? Arbetshäst? Arbetsasbest?

När man introducerar sig själv (vilket är lite konstigt att göra nu efter att jag bloggat i några jahre) brukar man ju säga var man kommer ifrån, så here goes.

Jag är uppvuxen i Vårby Gård och Alby. Båda är förorter söder om Stockholm. De är väl lite som Hammarkullen, Rosengård och Rinkeby. Min första rasrena svenska kompis fick jag när jag började gymnasiet i en annan ort.

Jag gillar att rita. Och så gör jag serier, men inte så ofta eller mycket jag skulle vilja eftersom det genererar för dåligt med pengar och det är kul att kunna betala hyran.


Jag har svart hår sedan igår kväll.

Jag älskar Internet. Vem gör inte det? Jag har/haft konton på Facebook, Twitter, MSN, helgon, lunarstorm, ICQ, myspace, skype, youtube, helvetet, flashback, diverse lego- och serieforum, skunk och flera till som jag inte kommer på just nu.

Jag är 184 lång, men har dålig hållning så det märks inte.

Jag lever mitt liv i Stockholm. Det är en miljonstad där alla är ensamma.

2 kommentarer:

  1. det ser ut som att du är hemma hos johan och har fått nån slags frukost. jag är lite avis.

    SvaraRadera
  2. du borde flytta till göteborg. fast när jag tänker efter är kanske alla ensamma här också.

    SvaraRadera