söndag 24 oktober 2010

Vill bara påpeka att jag är slapp i huvudet

Jag hade 15 minuter på mig att skriva förra inlägget. I vanliga fall brukar jag lägga ner betydligt mer tid på att blogga. Det är svårt att skriva under sån press. Jag gillar att skriva och sen skriva om, men det hann jag alltså inte igår, eller om det var i förrgår.

Jag hade nån vag idé om vad jag skulle skriva om i alla fall. Vet inte om det är någon tröst för nån.

Gillar er ändå.

Uh, jag är så jävla full just nu bara. Full och trött. Så där trött så att man inte orkar sova. Eller jag är lite rädd för att gå och lägga mig. Så har det alltid varit. Sen får jag ångest om jag är uppe för sent, typ om jag går och lägger mig precis så att det är åtta timmar kvar innan jag ska upp. Då vet jag ju att jag inte kommer få åtta timmars sömn eftersom jag inte kommer somna på direkten. För mig kan det ta flera timmar innan jag somnar. Ibland händer det att jag kollar på klockan och så är det sex timmar kvar till att jag ska gå upp igen. Då har jag legat i två timmar och inte kunnat somna. Sen kollar jag klockan igen, och då är det typ 40 minuter kvar innan jag ska gå upp. Det händer rätt ofta att jag bara sovit några minuter under en natt. Nu får jag dessutom ont i magen på direkten om jag inte ligger på rygg och sover, och så har det varit sen jag kom hem från Indien. Jag är van att när jag somnar så somnar jag liggandes i fosterställning åt ena sidan. Att somna på rygg är mer eller mindre omöjligt för mig.

Så istället kollar jag twitter. Det verkar som att folk är på krogen och att de druckit alkohol och att de är lite trasiga. För vad är man utan krogen varje helg? Vem är man? Vad skulle man göra istället?

1 kommentar:

  1. istället för krogen kan man...
    titta på tokiga youtubeklipp
    like:a kommentarer på facebook
    rita tattuering på sig själv
    hitta på monologer framför badrumsspegeln

    och äta rostmackor med ett tjockt lager Bregott extra saltat.


    ... som ett exempel bara.

    SvaraRadera