fredag 8 oktober 2010

Vad är meningen med bloggar?

Hur ofta träffar man inte på folk som säger något i stil med,"Bloggar, vad är poängen med det? Vadå, följer du nån blogg?" och så menar de oftast modebloggar som 17åriga tjejer skriver.

Det finns ju faktiskt massor av andra bloggar. Vetenskapliga, politiska, personliga, Legobloggar, fotobloggar, porrbloggar etc. För mig är bloggar bara ett smidigt sätt att hålla en hemsida aktuell hela tiden.

Och det är som att de ser ner på folk som läser bloggar. Att det är något fult. Men hur använder de internet? Går de inte på den gamla typen av hemsidor där folk lagt upp bilder på sin hund i 100 pixlars bredd?

Själv gillar jag att kolla på bloggar som lägger upp knasiga bilder, och snygga illustrationer. Nu har jag visserligen tappat bort alla mina länkar, så jag kan inte tipsa er om dem, men ni kanske kan tipsa mig om bra illustrationsbloggar? Och såna med knasiga bilder. Gärna knasiga på kultsättet.

Jag bloggar inte för att marknadsföra mig själv eller nåt sånt, utan mest för att jag tycker det är skönt att skriva av mig. Att nån sen vill läsa är bara kul. När jag började för några år sen så hamnade jag dock i fällan med att hela tiden kolla hur många besökare jag hade och försökte skriva så att fler skulle läsa, dvs provocera mer. Sånt blir rätt tråkigt i längden. Framförallt kan det påverka ens privatliv negativt för folk blir sura på en för det man skriver och tycker att man en idiot.



Men nu har jag blivit upplyst i ett tempel uppe på ett berg och nått inre frid. Kalla mig Guru Sol. Har ni problem i livet? Jag kommer vägleda er på den väg vi alla måste gå.

OBS: Förmodligen inte.

2 kommentarer:

  1. www.illustrateyourself.com

    SvaraRadera
  2. åh, vilka fina skor!!! http://bialekozaczki.blog.pl/

    SvaraRadera