torsdag 21 oktober 2010

Jag vill inte ligga någe mer

Nu ska jag bli lite så där genant personlig. Eller jag vet inte om det är så genant egentligen, men men...

Som kille ska man ju vara kåt. Vilja knulla ni vet. Älska fitta. Vilken fitta som helst. Kuken ska ligga klistrad mot magen dygnet runt redo att spänna på första bästa qvinna som kommer i dess väg. Och många killar är väl så. Jag tror starkt på att män och kvinnor har olika sexdrift och vi kan aldrig förstå varandras drifter. Visst, det finns tjejer som är kåta nästan lika mycket som killar, men de är undantag. Och jag menar inte att man är jävligt kåt när man väl är kåt, utan att killar kan vara det precis hela tiden i alla tänkbara situationer. När de är ledsna och arga eller har diarré. Det är få kvinnor som klarar av vara kåta under de förutsättningarna.

Men det finns ju även så klart killar och män som inte är så där aggressivt kåta hela tiden.

Jag har gått och blivit en sån kille. Det startade när jag började träffa min förra tjej för några år sen. Jag åkte på Arvika och där låg jag med två tjejer. Men det var liksom svårt att tända. Svårt att få erektion. Svårt att vilja. "Jag borde ju vilja det här", tänkte jag då. Så jag tvingade mig igenom det. Men det kändes samtidigt lite som otrohet mot hon som nån vecka senare skulle bli min flickvän. Vi hade inget avtalat så jag bröt inte mot någon deal när jag var med de där tjejerna, men för mig kändes det ändå fel. Och det där blev startskottet för att jag de senaste åren inte alltid varit så sugen. Sista året vi var tillsammans ändrade det sig iofs för att jag kände mig i ett sånt enormt underläge gentemot henne, men jag ska inte gå in mer på det för jag tycker redan att jag i det här inlägget skrivit för mycket om den relationen.

Nu sen jag blev singel i våras har jag liksom tappat lusten igen. Jag har träffat en del tjejer och de har alla varit trevliga och snygga, men det pirrar liksom inte till. Petter-Niklas har ingen lust. Jag får panik när jag ska sova över för jag vet ju att de förväntar sig sex. Jag försöker låtsas och intala mig själv. Spela upp en charad. Jag är killen som ritade "Till alla jag legat med". Han som gillar att knulla. Fast ni som läst boken vet ju att det kanske inte var så jag menade. Jag blev ju rätt förstörd av det där. Jag tror att jag även känner av en ökad press att prestera sexuellt efter att boken kom ut och så är spiralen av negativa tankar igång.

Nu har jag blivit ruskigt rädd för att träffa tjejer. För även om jag inte tror att de har samma enorma sexdrift som killar så vill de ju ligga med mig. Särskilt i början innan de fattat hur jävla tråkig jag egentligen är som person.

Det är sjukt tråkigt att ha det så här, och det känns som att jag gör de tjejer jag träffar på besvikna och att de kanske tror att jag inte tycker om dem eller så. Fast det kanske är så att jag inte gör det heller? Just nu vill jag liksom gömma mig under ett täcke i en evighet och inte ha med några tjäjor att göra på det där vuxenkramarsättet alls på en väldigt lång tid.

12 kommentarer:

  1. man behöver inte ligga! man kan pussas också. eller bara spela monopol. eller yatzy.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare! Man kan pussas. :) Pussar är mysiga.

    SvaraRadera
  3. Det är svårt det där. Jag tror det har lite med åldern att göra, och att man blir mätt på saker och ting. Får för mycket av det goda så att säga, och kanske krisar lite när man inte längre känner sig som den ständigt kåta killen man en gång identifierat sig med.

    Boken ligger en halv meter ifrån mig. Ångrar du den?

    SvaraRadera
  4. jag har alltid hävdat att samlag är överskattat.

    SvaraRadera
  5. cornelia och Leo:
    Jo, visst. Ett sånt behov av närhet kan jag ändå känna. Att ligga och slappa framför en teve hemma hos nån och kanske att ens ben ligger tvärs över varandra.

    Henrik: Mmm, jo, jag tror väl också att det är en åldersgrej. Men det är lite chockerande att det helt plötsligt blir så här. Eller för mig har det pågått i några år, men det har inte sjunkit in. Jag vill ju vara kåt. Jag tycker det är kul att ha sex. Eller så är det så att jag inte längre gör det. Och det är väl mycket att jag funderar över poängen med att ha sex när jag inte är i en seriös relation. Jag börjar tänka på hur många gånger till man kommer träffas innan det rinner ut i sanden eller nån måste dumpa den andre för att man kommer till vägskälet där man antingen blir tillsammans eller aldrig mer ses igen.

    Men jag ångrar inte boken, även om jag just nu känner att den påverkat mitt privatliv mer negativt än positivt.

    SvaraRadera
  6. Micke: Nu vill jag vara lite tvångsmässigt "rolig" och skriva, "Jag vet att det är det med mig i alla fall."

    SvaraRadera
  7. det är nog en åldersgrej och konsekvensen av att ha mycket sex. och kanske dåligt sex. jag har aldrig stött på någon som har blivit trött på sex i min ålder, nämligen. och jag är 18. men det är väl meningen att artonåringar ska vara pubertala och kåta hela tiden.

    SvaraRadera
  8. Jo, för att de ska skaffa barn tidigt och orka uppfostra dem i grottorna. Men det måste ju finnas killar i min ålder som är snorkåta hela tiden? Eller är det bara något man är innan 30? Det känns rätt bra iofs när jag är själv, men när jag är med någon så får jag ångest för att jag inte "ställer upp".

    SvaraRadera
  9. Att ligga är inte allt, närheten och myset kan vara desto viktigare och härligare enligt mig.

    SvaraRadera
  10. det är svårt att säga, men det finns det säkert. dock får jag känslan av att killar i din ålder är mer avslappnade inför att ligga och allt det där, typ att ni inte blir kåta så lätt som en i min ålder blir. ni blir inte kåta bara ni ser en naken tjej utan det måste oftast till mer.

    SvaraRadera
  11. jag är inte så säker på att det är en åldersgrej, har flera kompisar (och folk jag legat med) som är över 30 (vissa en bra bit över) som är kåta ofta. personligen tror jag att det kan vara en fråga om hur mycket sex en har haft eller snarare om en lyckats tröttna på det eller börjat känna att det handlar om andra saker än att ligga för liggandets skull. och där tror jag ålder kan komma in, eftersom en haft fler år på sig att tröttna ju äldre en är. äsch inte vet jag. jag är ju en sån som gärna drar hem nån bara för att sova ihop. inte lika peppad på sex med folk jag egentligen inte känner. längre. jävla sexfixering hela tiden, att en antingen förväntar sig sex eller att en tror att den andra gör det. eller att det är dåligt att vara kåt men lika dåligt att inte vara det. dåligt att bara uppskatta sex med nån en är kär i/tycker om men lika dåligt att uppskatta sex med nån en inte känner.
    äh. slut på utläggningen.

    SvaraRadera
  12. Lusten kommer och går ju i vågor.
    Jag har varit vrålkåt och hungrande efter en manskropp, men det betyder inte att vilken man som helst duger för att stilla mitt begär. Den där hungern kan vändas till avsmak på en sekund om det är fel stämning.

    Serieskapandet är ett gissel... Vi skriver vår sanning och förväntas upprätthålla den.

    Jag har blivit drabbad av att folk förväntar sig att min sexlust ska vara så extremt ovanligt mycket större än andra kvinnors bara för att jag gjorde ngn serie ngn gång om hur mkt jag längtade efter en manskropp. Det var sant där och då, i den situationen, men jag är ju som alla andra en föränderlig varelse.

    Enda räddningen är att göra en ny serie med den nya sanningen. Tänk ngt i stil med "Till alla jag inte vill ligga med", så kanske de tar ut varandra.

    SvaraRadera