onsdag 6 oktober 2010

Jag stör mig även på detta

Jag stör mig också på folk som inte lägger pinnen efter sig på kassabandet när de handlar. Hur svårt är det? Det är vår tids "hålla upp dörren för personen bakom sig". Artighet helt enkelt. Omtanke för sin nästa.

Det är inte det att det är svårt för mig att lägga pinnen där själv, utan det handlar om gesten. Om principen att bry sig om andra. Om att göra det enklare för alla. Man kan även vara så smidig att man har betalkortet eller pengarna framme då det är dags att betala och inte först då börja rota runt i sin väska.

Sen tycker jag att Folkpartiet bör införa i arbetslinjen att ungdomar kan få jobb som packare på affärerna. Otroligt skönt att ha en färdigpackad kasse när man väl har betalat. Var på ett sånt ställe i Trivandum. Tror de säkert tjänade hela en (1) krona om dagen. Det är mycket pengar det. Kanske går det att lösa med skattesubventioner. Kalla det "packad-avdraget".

Full sysselsättning är ju målet, för det sa Fredrik igår på Riksmötets öppnande. Här är vägen. Gå den.

5 kommentarer:

  1. har du fått ligga än?

    SvaraRadera
  2. mm det tro ja det ;)

    SvaraRadera
  3. jag kanske också behöver ligga för jag stör mig på samma sak, men dessutom på att folk inte plockar ner korgen från den lilla hyllan när dom är färdiga med att plocka upp varorna på bandet. så då måste nästa person plocka ner korgen innan den ställer upp sin egen korg. extra störigt är det när korgen som står där är en stor och otymplig sån där som en drar efter sig. såna är störiga även när dom dras efter nån, för personen får liksom en lång svans en meter bakom sig som är i vägen för den som går bakom eller den som går rakt in i den när personen (den med svansen alltså) plötsligt stannar för att t.ex. plocka upp en grönsak, kanske t.ex. en advokado som den ska klämma på med tummen och pekfingret och sen inte köpa så att nästa person köper den och får en tum-och-pekfinger-klämd advokado med stora bruna fält i. det är också lite störigt.

    SvaraRadera