onsdag 27 oktober 2010

Jag ska ha barn

Glöm det förra jag skrev, jämfört med detta var det totalt oviktigt.

Jag vet inte om jag berättat det här, men jag planerar att skaffa en bebis. Nu blir nog många av er oroliga. "Vadå, ska han kidnappa en bebis, för han har ju inte råd att köpa en??"

Er oro är obefogad. Det rör sig nämligen inte om en människobebis. Nej, jag har varit inne på Claes Olsson och där väcktes mina faderskänslor något enormt när jag råkade se en bebisdocka för 199 kronor. Det var kärlek vid första ögonkastet. Så nu har jag börjat läsa en massa litteratur om barnuppfostran och så har jag blivit medlem på familjeliv.se. Jag tycker det är av enorm vikt att göra ordentlig research innan man ger sig in i en föräldraroll, och barnen är dessutom det viktigaste vi har. Jag vill göra allt i min makt för att min bebisdocka ska få den bästa tänkbara uppväxten så att jag sen kommer slippa betala hennes terapikostnader när hon blir stur.

Jag undrar lite kring det här med att bära bebisdockan när man går på stan och så, är det bäst med en sån där bärsjal eller är någon form av bärsele bättre? Vad är mest ergonomiskt, men även bra för att bebisdockan ska känna värme och trygghet från mig?

Sen vill inte jag vara sämre än mina systrar som har barn/ska få barn snart utan bidrar gärna till kusinskaran av små solar.

2 kommentarer:

  1. Oj, det där forumet är ju en guldgruva av galenskap.

    SvaraRadera
  2. Vävd långsjal måste det vara, annars är man ingen riktig AP-förälder...

    SvaraRadera