lördag 9 oktober 2010

Inget är kul när man är sjuk

Vaknade vid tre snåret av att jag frös, så jag drog på mig två täcken. Sen vaknade jag igen runt sextiden och kallsvettades och kände mig bakis, fast jag inte druckit något. Tror jag har feber. Jag är sedan igår så otroligt uttråkad. Leo skulle komma över idag och så hade jag planer för kvällen, men kände mig tvungen att ställa in allt till förmån för att bli frisk. Kim är dessutom bortrest så jag känner mig extra isolerad. Åh, det är så synd om mig. Håller på att deppa ihop.

Igår hann jag kolla igenom alla youtubegrejer jag vill kolla på och även det på SVTPlay som var intressant. Jag kollade till och med på Idol, vilket gjorde att jag glömde att ringa om ett projekt jag ska vara med på. Så då fick jag ångest över att jag var dålig och virrig som inte ringde.

Jag drömde så konstiga feberdrömmar också.

Det känns som att jag lever på undantag. Att det inte är meningen att det ska vara så här. Men det är ju så här det är och det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Nu menar jag inte bara att jag är sjuk, utan i övrigt. Som att inget kul händer. Inget att se fram emot. Jag känner mig otroligt omotiverad.

4 kommentarer:

  1. Nu känna det bättre. Inget som är så kul som att kallsvettas!

    SvaraRadera
  2. OMG jag har precis samma grej tror jag. Det har hållt på i några dagar nu men jag tror det är på upphällningen.

    Bli inte ledsen, kanske redan nästa vecka kraschar världsekonomin och då finns det massa roligt som händer!

    SvaraRadera
  3. Uh, jag har blivit sämre under dagen. Nu känner jag att jag kommer få ont i halsen snart också. Äter tofuglass för att jag inte pallar att äta vanlig mat..

    SvaraRadera
  4. Haha, det där att leva i ett undantagstillstånd känner jag till alltför väl. Jag har typ alltid känt så, typ att "snart dras ridån för, slut på det roliga, nu har du förbrukat din chans."

    Trist att vara sjuk. Jag hallucinerar som värst när jag är sjuk. :(

    SvaraRadera