lördag 11 september 2010

Rapport från kriget

Igår var jag på Niklas Askers vernissage för hans utställning på Carina Björck Galleri. Jag hade inte ätit så mycket under dagen eftersom jag tycker det är deppigt att laga mat till bara en person, så jag blev ganska full ganska snabbt.


Här är Niklas i rutig skjorta och rutigt golv. Serierutor i nya serieboken.


Snygg målning.

Efter vernissaget gick jag och tre andra (varav två är mycket begåvade serietecknare) vidare till Sjätte Tunnan som är ett slags medeltidshak i Gamla Schtään. Där inne satt kids med sina laptops. Killen i baren var dessutom hipster. Jag kan inte minnas från Ivanhoe eller Sagan om Ringen att det fanns hipsters på medeltidstiden. Men vad vet jag.



Det var i alla fall väldigt mysigt. Sen åkte vi till en hemmafest på Kungsholmen där vi fick goda drinkar och god mat. Jag försökte spela Straight Outta Compton, men en av de andra serietecknarna klagade på att det inte var någon refräng i låten. Vilken hädelse. Sen dansade vi till Common People men då bytte de som hade festen till nåt med Bon Jovi. Förutom den fadäsen var de mycket trevliga.
Jag började känna mig väldigt gammal och trött så jag drog hem. Klockan var ändå vid midnatt!

1 kommentar: