torsdag 23 september 2010

Mer Indien (i brist på bättre rubrik)

Nattåget var onekligen en upplevelse. Vi sov på smala gummibritsar som dessutom var för korta. Tåget hade galler istället för fönster, men det var nog tur det för annars hade de blivit sjukt varmt.

Jag blev antastad av en transa som tiggde pengar. Först blev jag rätt rädd för jag tänkte att hen kanske var prosituerad (förmodligen var det väl så också iofs) och att hen inte skulle gå förrän jag gick med på nåt obehagligt, som "tur" var funkade det att ge hen lite pengar så gick hen därifrån.

Nu är jag på landsbygden i södra Indien. Ska kolla på ett tempel uppe i ett berg och sen ska vi bli bjudna på middag hos Nils brors kollega och hans familj. Har hört att de står brevid och tittar på när man äter, istället för att äta med en. Jag som har lite problem med att vara avslappnad i matsituationer kommer nog ha lite svårt med det där, men jag ska göra mitt bästa.

Imorse åt jag exempelvis vanlig fattigmansfrukost med högerhanden. Någon slags risgröt som man doppar i potatisröra. Det var gott och jag har inte blivit sjuk ännu! Win!

2 kommentarer:

  1. Ät en masala dosa för mig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur man äter en. De lägger bara på fler hela tiden. Jag har gått upp tio kilo i vikt redan.

    SvaraRadera