tisdag 7 september 2010

Inget går att ändra på

Ibland känns det som att allt är Bingolottos fel.

Om jag inte hade köpt den där lotten för 20 spänn i Skärholmens centrum den där januaridagen nån gång i början av 90-talet. Om jag inte hade suttit där och tittat på numret när Loket briljerade med sin enorma kunskap om Sveriges geografi i teverutan den där helgen.

Den där bingolotten som jag aldrig vann något på. Inte ens femhundra spänn.

Hade jag inte köpt den, så hade mitt liv kanske varit annorlunda. Jag kanske aldrig hade blivit hopplöst förälskad i henne och hon aldrig i mig och vi hade aldrig sagt ett ont ord till varandra och vi båda hade fått känna oss som miljonärer som aldrig mött varandra.

Men jag köpte den. Jag köpte den verkligen. Av en kille som spelade i Vårbergs fotbollslag.

2 kommentarer:

  1. På tunnelbanan hem tänkte jag att jag skulle skriva en kontaktannons, eller snarare en lista över vad jag sökte hos en framtida flickvän, men så flippade jag och skrev det här istället.

    Alltså, listan hade haft med ordet diarré i ett av sammanhangen. Det ni.

    SvaraRadera
  2. en Bingo Lotto-date slutar aldrig väl.

    SvaraRadera