fredag 10 september 2010

I kissied a girl (and I gillade it)

Här kommer frågor hämtade från Kissies blogg. Sweet (Nä, jag tänker inte sova ännu. Håller på med ett gäng akvareller som är alldeles blöta).

Hur många har du varit riktigt riktigt kär i?
3

Vad tycker du om kärlek? Amore! Det är ju det bästaste. Åh, som smör och ost på en macka en varm sommardag.

När kramade du någon sist? Igår. Kan ha varit för sju timmar sen.

Saknar du någon speciell person?
Några faktiskt.

Har du svårt för att bli kär? Inte i rätt person. LoLzzz

Är du singel? Jaja, jävla tjat. "Ensamstående med mig själv", kallar jag det.

När fick du senast en komplimang? En kille på twitter skrev att jag ritar snyggt. Det var idag. Eller igår var det nog.

HAR DU NÅGONSIN:

Varit medvetslös: Jag har svimmat nån gång. Svimmat pga din skönhet.

Hånglat med nån riktigt ful: Det är oftast dem som är bra på att hångla :(

Hånglat med fler än 50 pers: Förmodligen. Inget jag håller räkning på, men det verkar rimligt. Säg att man hånglar med tio personer per år, då är man ju uppe i femtio på typ tre år bara.

Hånglat med fler än 2 pers på en kväll? Ja, det är väl inte ens konstigt nu i dessa tider med msn och allt? (med hångla menar man väl ligga?)

Gjort något riktigt dumt? En gång sms:ade jag en tjej och sa att jag gillade henne och hon bah, "Vem är du?" Pinigt.

Gjort något du verkligen ångrar? Verkligen och verkligen. Med facit i hand kunde jag ha gjort en hel del grejer annorlunda så att andra sluppit bli ledsna. Ångrar även att jag inte hade textplattor i boken, men jag lyssnade på fel folk och tog bort dem. Boken är lite halv på det sättet. ;)

Åkt ambulans? Ja. Flera gånger dessutom. VevoVevoVevo

Gjort nåt olagligt? Jo. Det är så mycket som är olagligt som kanske inte är moraliskt fel.

Fått din mamma att gråta? Det är väl det mammor har söner till?

Slagit ner någon? Ha, undrar hur det skulle kunna gå till?

Skämts över dina föräldrar? Det är en del av frigörelseprocessen.

Sagt jag älskar dig och menat det? Bara när jag är kåt. Och bara på tisdagar. Inte ens kul att det där inte är ett skämt.

Tar du droger? Jag har varit i Malmö. De har billig falafel.

Dricker du? Jag har varit i Göteborg. De har gött mos.

Vilka kläder sover du i? Sängkläderna.

Vad hatar du verkligen? Ingenting. Känslan av ingenting.

Är du ensam nu? Det är en sån där insekt som ser ut som en stor mygga ute i hallen (har de ens ett eget namn?).

Vill du gifta dig? Verkligen inte. Eller kanske om en jedi viger oss. Nä, inte ens då. Om jag fick en miljon skulle jag göra det. Jag kanske skulle kunna gifta mig med en papperslös. Alltså om den gav mig en miljon.

Vill du ha barn? Det är inget jag tänker på. Om det är viktigt för en framtida partner så kan jag säkert ställa upp (hoppas att mina eventuella framtida barn inte läser detta...).

SENASTE PERSONEN SOM:

Sov i din säng? Jag

Såg dig gråta? *Hemligt*

Fick dig att gråta? De som gjorde avsnittet om demensvården för Uppdrag granskning på SVT. Jag grät mig igenom hela programmet. Är livrädd för att nån jag känner ska bli dement. :(

Du delade en dricka med? Mackan drack ur mitt vattenglas häromdan!

Du gick på bio med? Ett trevligt gäng tevespelsjournalister.

Skällde på dig? Oj, det måste ha varit flera år sen något sånt hände. Minns inte. Förmodligen ett ex.

Sa någonting till dig och vad var det? Min lillasyster. Hon sa väl nåt i stil med "Börjar du redan gå?"

DE SENASTE 48 TIMMARNA HAR DU:

Gråtit? Ja, jag kollade ju på Uppdrag granskning på SVTplay.

Kramat någon? Jo.

Pussat någon? Uäck, nää.

Köpt någonting? Jag handlade mat på Willys bland annat. Försöker dra ner på min konsumtion dock. Inte bra att köpa en massa grejer. Alla prylar folk har gör dem rädda för andra. Rädda att de kommer ta sakerna ifrån dem. Rädda för att sakerna ska gå sönder. Att sakerna inte ska få plats. Då måste man skaffa sig mer utrymme för att förvara sakerna och det innebär att man måste ta utrymme från annat. Hur sexigt är det på en skala?

Sjungit? Det är väl skam att kalla det sång, men jag gnolade lite på "I kissed a girl" tidigare idag. Varje gång jag gör det dör en gullig panda i Kina.

Saknat någon? Jag saknar Kim som är i London.

1 kommentar: