torsdag 5 augusti 2010

Vakna av en avsugning

Enligt Sifo förekommer det i många förhållanden där minst en partner har penis att han ibland vaknar av att han blir avsugen. Men är inte detta egentligen att klassas som sexuellt övergrepp? Killen är ju inte vid medvetandet, och även om man kanske har en uttalad deal med sin partner/partners att detta får förekomma så kanske killen vid vissa tillfällen inte tycker att det är okej?

Och är det mer okej om en tjej vaknar av att hon bli slickad? Eller blir penetrerad?

Jag håller på och skissar på en serie som tar upp den här problematiken lite, men det är en svår balansgång att gå rent moralpekpinnemässigt.

De flesta killar skulle nog säga, "Fan vad najs att vakna av en avsugning! High five", för vi är fostrade i en sån kultur där sex för killar alltid är något positivt, men för tjejer är det något betydligt mer problematiskt.

14 kommentarer:

  1. Tycker det låter som ett övergrepp om man inte har en deal sen tidigare. Speciellt med tanke på hur kissnödig man är när man vaknar, vet inte hur det är för killar generellt, men jag tycker det låter väldigt obehagligt.

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en sån där "fan vad najs att vakna av en avsugning! High five" fast om man byter ut "avsugning" mot "slickad/penetrerad".

    Men alla är inte som jag och man ska nog inte förutsätta att ens partner gillar eller ogillar att vakna till sex beroende på vilken könstillhörighet hon/han råkat födas med.

    Man får väl prata med varandra innan man börjar ta för sig av varandras kroppar helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  3. jag skulle aldrig göra det på en kille om vi inte hade en deal.

    sedan skulle jag ganska snart tala om för en ev. kille att jag gillar att bli väckt m sex. mycket vill ha mer...

    SvaraRadera
  4. Mistress of the universe: Men om du var tillsammans med Bert Karlsson, skulle du vilja att han väckte dig med sex? Alltså, det är en rent hypotetisk fråga, men för några är det ju verklighet förmodligen.

    SvaraRadera
  5. vart hittar du all denna spännande statistik? sökte på "penis" på sifos hemsida men det gav ingenting

    SvaraRadera
  6. I'll have mr Karlsson under täcket any day.
    Makt är sexigt.

    SvaraRadera
  7. jag skulle inte vara tillsammans med bert karlsson. jag hade ngn helt annan i åtanke.

    SvaraRadera
  8. Frida: Om SD kommer in i Riksdagen då? Some love for Åkesson?

    SvaraRadera
  9. Miss U: Är det min Kim du är ute efter????

    SvaraRadera
  10. miss universum7 augusti 2010 12:03

    självklart. jag älskar män i uniform.

    SvaraRadera
  11. Jag brukar ju vara mer badass än mina pojkvänner rent allmänt (svårt att hitta nån som kan mäta sig med mig). Jag tycker att det vore trevligt om jag blev väckt av sex (och ibland händer det!!!! \(^_^)/ ), men de pojkvänner som jag har testat det på har inte gillat det så mycket, så jag har fått lära mig att behärska mig tills de åtminstone har vaknat. :o(

    Men hur som helst, det är väl övergrepp om man gör det fast man vet att den andre inte gillar det? Om man gör det en gång för att man tror att hen ska gilla det, och sen slutar när hen inte blir glad och aldrig gör det igen, är det väl okej?
    Jobbigare kan det förstås bli om folk inte vågar säga att de inte gillar det. Men man kan ju oftast känna av sånt fast folk inte säger nåt.

    Tanja Suhinina skrev och tecknade förresten nåt om såna här grejer för några år sen:
    http://ablativ.blogspot.com/2007/11/sex-som-r-okej-och-inte-okej.html
    http://ablativ.blogspot.com/2007/11/vnta-jag-r-ju-svensk-serietecknare.html

    SvaraRadera
  12. Hot damn! Som Ari Up i The Slits.

    http://gaffa.se/recension/39620

    http://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/the-slits-pa-strand-stockholm-1.1108463

    Håkan / Wakuran

    SvaraRadera