onsdag 4 augusti 2010

Sova över eller ej

Vad är egentligen bäst när det kommer till att sova med någon man precis träffat (med "sova" menar jag inte "ligga" och med "ligga" menar jag "ha sex").

Om man sover över hos personen så kan man ju väldigt lätt fly situationen rätt snabbt om man får ångest (med "man") menar jag förresten mig själv, samtidigt kan det vara lite oklart med frukost. Kommer man få någon? Kommer den vara god och näringsrik?

Tänk om personen har störiga grannar och framförallt, tänk om personen har en lyhörd toa. Jag blir nästan alltid dålig i magen om inte jag får skita ordentligt innan jag går och lägger mig, samtidigt har jag en del nojor kring att personer som jag inte känner så väl ska höra mig göra nummer två (med nummer två menar jag "bajsa").

Att sova hemma hos sig själv har fördelen att frukosten är precis som man är van vid. Mina grannar är lugna och jag tycker min säng är skön. Nackdelarna är att jag måste ha det städat för att jag ska känna mig bekväm med att ha en annan naken person där (alltså, här förutsätter jag att man förutom att sova tillsammans även har legat med varandra och då helst utan kläder, även om det går bra med typ ett linne eller två som klädnad), vilket innebär att jag förmodligen måste städa innan, och det känns lagom ospontant och jag gillar inte att planera saker gällande mitt privatliv.

Sen finns hela den här problematiken med att det kan bli svårt att bli av med den nakna personen om båda är lediga nästa dag. Visst, man kan ju hitta på att man har något viktigt ärende, men jag är så himla dålig på att ljuga, framförallt har jag svårt att komma på något som låter trovärdigt och om man ses igen kommer jag inte komma ihåg lögnen när den nakna personen frågar mig om hur det gick med ärendet.

Fördel är dock att jag kan gå på toan hemma utan problem. Den ligger lite avsides.

Äh, jag vet inte riktigt. Det känns som kärnan i det hela är att jag vill kunna bli av med personen snabbt om jag freakar ur, vilket jag oftast gör. Som lutheran skäms jag ju alltid efter sex.

7 kommentarer:

  1. Skulle aldrig ta hem nagon kille till mig direkt. Vill inte att han ska veta hur mitt hem ser ut. Dessutom ar det sa sjukt svart att bli av med killar pa morgonen oftast. Regeln ar ju att man drar utan frukost, sa lange den andra personen inte insisterar överdrivet mycket.
    (Nackdelen med att vara hos killen ar walk of shame-hemresan sen)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag håller med om ingen frukost-regeln om det bara är en ons, men typ tredje fjärde gången man ligger med nån vill jag fan ha frukost. Jag får lätt blodsockerfall!

    SvaraRadera
  3. Om en man blivit så pass intressant för mig att han tillåts dela min säng och min kropp är det definitivt en person jag även vill dela frukost, lunch, middag (och resten av livet) med.

    Ser inte meningen med att ligga med någon som man inte vill äta frulle med. Då kan man ju lika gärna onanera.

    SvaraRadera
  4. Det bästa som finns annars är ju att onanera samtidigt som man äter frukost.

    SvaraRadera
  5. Helt jävla klockrent! Men jag vill ha frukost redan första gången :)

    SvaraRadera
  6. miss universum7 augusti 2010 12:15

    en av mina bästisar har som princip att aldrig sova kvar. så hon går efter fullbordat faktum. o slipper på det viset de här funderingarna. o slipper walk of shame samtidigt m morgonpendlarna.

    jag brukar alltid ha som mål att gå. men så ligger man där o myser o rätt vad det är har jag somnat. darned!

    SvaraRadera
  7. Aldrig sova över! Inte de första gångerna i alla fall.

    SvaraRadera