lördag 14 augusti 2010

Ser jag ut som en terrorist eller?

Kvarnen är ett klassiskt ölhak i Stockholm som bland annat Skarsgårdarna brukar gå till. Det är på många sätt ett bra ställe, men de har hur många vakter som helst som står i ett försvarskluster vid entrén i röda tröjor. De inleder alltid med att leta något fel med den. Många gånger så handlar det om att sätta oss killar på plats genom att påpeka att vi inte får ha ryggsäck eller tygväska med oss in i lokalen. Såna grejer måste man lämna i garderoben till en avgift på 20 spänn. Jag antar att det har att göra med "brandrisken" eller nåt. Hur som helst så gör detta att jag redan då känner mig sjukt ovälkommen. Visst, de skulle säkert neka en kvinna i burka att komma in också, men en tyggväska? Så strange. Jag och Fabian Göranson hade ett planeringsmöte där för några år sen ganska tidigt på kvällen. Stället var helt tomt, förutom alla vakter. Han fick ta med sin väska in, för den var i skinn. Själv fick jag snällt packa ur alla mina teckningar och grejer ur ryggsäcken i garderoben och sen ta med dem in.

Det hela känns många gånger som att försöka ta sig in i Gaza med en påsa cement i handen. Helt jävla omöjligt.

"Terrorist" är förövrigt Kvarnens vakters kodord för invandrare. Hur fräscht är det på en skala?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar