onsdag 11 augusti 2010

Psykobruden

På bussen hem idag så kom jag att tänka på en tjej som verkligen körde projiceringsracet. Vi hade skrivit några gånger till varandra på nån dejtingsida (tror inte det var Spraydate). Det här var innan jag hade gjort boken och innan jag hade gått på fancy shmancy designhögskola på Östermalm, så jag var liksom en nobody. Alltså, jag hade inte ens en blogg, kan ni fatta? Helt sjukt.

Den här tjejen hade inga snygga foton på sig själv och hon verkade vara rätt dum i huvudet, eller åtminstone lite utvecklings när det gällde att skriva. Utav nån anledning tyckte hon att jag var underbar och det kom fram att hon var bisarrt monogam. Ja, hon mailade inte ens med nån annan kille än jag. Vi hade inte ens träffats. I ett mail så ställde hon mig plötsligt mot väggen och frågade rakt ut om jag skrev till andra tjejer.

Eh, ja, det är ju klart att man gör det. Det är ju hela poängen med en dejtingsajt. Det handlar om att levla sina möjligheter till tillfälliga ligg. Alla som säger att de träffat den rätta på en sån där sajt ljuger ju. Jag har inte träffat en enda person som kunnat visa upp denna person de hävdar ha träffat där som är drömprinsen. Ingen!

I alla fall så tog hon det här med att jag skrev med andra tjejer som världens svek. Det var som att jag hade varit otrogen utan kondom och dragit på mig AIDS och sen gett AIDS:et till små söta barn, ni vet som det där gulliga barnet som blir biten i fingret av sin lillebror Charlie på youtube typ.

Jag bestämde mig för att inte träffa henne. Jag kände mig redan för kvävd.

Än idag undrar jag om jag fattade rätt beslut. Jag kunde kanske ha levt lycklig inlåst i hennes källare annars vid det här laget.

5 kommentarer:

  1. Det är nu som du ba "..."

    SvaraRadera
  2. hahaha! vilken galning... klart man jonglerar flera samtidigt! frågan är bara hur många man klarar av samtidigt utan att krångla till det alldeles för mkt. tips?

    SvaraRadera
  3. Skaffa en kalender och två mobiler.

    SvaraRadera
  4. Hej! Googlade kärleksförklaring" & hamna ungefär här.

    SvaraRadera