torsdag 19 augusti 2010

Kvällskludd



Ända sen jag var väldigt liten har jag varit intresserad av att rita nakna människor. Det är ingen direkt sexuell grej, utan jag tycker det är eggande på något annat skumt sätt. Typ på samma sätt som jag gillar att kolla på bra rymdfilmer som Alien.

När jag var ett kiddo brukade jag ganska ofta rita en man och en kvinna rakt framifrån helt nakna och så gömde jag dessa teckningar på olika ställen i mitt rum, eftersom jag visste att det var fel och fult att rita folk utan kläder.

Efter några dagar brukade jag alltid kasta teckningarna, för jag fick för dåligt samvete.

Jag vet egentligen inte vad det är som är så hemskt med att rita naket. På konstskola får man göra det hela tiden. Där jämförs det med att jogga, alltså att det är motion.

Å andra sidan kan jag fatta vad som är fel med att jogga. Det är sjukt tråkigt och man ser ut som ett cp när man gör't.

2 kommentarer:

  1. jag skulle nog bredda frågan till att vad är det som är så hemskt med naket? jag har släkt i finland och tillbringat åtskilliga semestrar där. det har blivit mängder med bastubadande, givetvis, i sällskap med mostrar, fastrar, farbröder, tanter, kusiner o fan o hans moster också. naket, så där avslappnat självklart naket. jag kan sakna den inställningen till nakenhet här i svärjet. allt sexualiseras genast. tröttsamt.

    SvaraRadera
  2. OBS: Jag vill INTE se min släkt naken!

    Nä, men jag håller med om att det finns en översexualisering av våra kroppar som är helt sjuk och som jag inte tror gynnar samhället i stort. Främst kvinnor råkar ju ut för det här - att deras kroppar blir till objekt.

    Häromdan upptäckte jag mig själv på morgontunnelbananan att stå och glo på en tjejs bröst. Hon såg min blick och vända sig om. Alltså, jag tänkte inte ens på vad jag höll på med, men det var absolut så att jag tittade på dem för att jag kände en sexuell dragning.

    SvaraRadera