lördag 14 augusti 2010

En väldigt verklig dröm

Jag använde mig av ett knep som jag lärt mig från filmen Inception när jag tog en liten lur på förmiddagen.

Drömde att jag skulle få ligga med en tjej som är väldigt het, men som jag vet absolut inte skulle vilja ligga med mig egentligen (vi har legat i verkligheten). Det hela var väldigt märkligt, tyckte jag. Varför var hon så snäll mot mig? Det var år sen sist.

Hon skulle bara gå och "fräscha upp sig" och bad mig ta fram kondomer.

Jag började ana oråd.

Hur hamnade jag egentligen i den här situationen? Hon vill ju aldrig ligga med mig annars, fast/trots att jag mailar om det på Facebook en gång i kvartalet.

Felsökningen man kan lära sig från Inception går ut på att backtracka händelserna. Hur kom jag till lägenheten egentligen? Jag bara var där helt plötsligt. Så funkar det ju inte när man är vaken. Då måste man ta buss, gå eller ha någon annan form av transport. Något sådant hade inte förekommit innan.

Jag insåg att det var precis som i verkligheten.; inget ligg skulle genomföras.

P.S. Jag drömde även att jag och Steamboat Willie kollade på Lego som förvandlades till Playmobile i våra händer.

2 kommentarer: