lördag 17 juli 2010

Söta pojkar

Ja, jag vet. Ni vill egentligen bara se teckningar jag gjort. Allt annat dravel är bara för mitt egna låga nöjes skull. Här är i alla fall en snabbskiss jag gjorde förra veckan.



Jag hittade inte mina blyertspennor så det blev till att köra med en 0,5 stiftpenna (HB), men det funkar ju det med, även om svärtan inte blir så svart som man vill. Jag vill oftast att det ska finnas ett område som är riktigt riktigt svart och sen ett som är helt vitt. Nu använde jag visserligen gult papper, så det där vita går inte att få till om man inte använder sig av vit krita eller liknande, men det däremot tycker jag bara ser tacky ut.

Det klagas ju en del på att jag nästan bara ritar nakna brudar, så just nu är jag inne i en fas då jag försöker framställa snubbar lite mer klassiskt feminint. Vi får se var jag hamnar nånstans sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar