lördag 10 juli 2010

Krogrecension: The Temple Bar, Gamla Stan

Jag var på Tempe bar i Gamla Stan igår. Denna oas mitt i turistghettot där det brukar ingå i servicen att som tjej bli antastad av personalen. Dock ingen i vårt sällskap denna gång! Vi satt utomhus på sidan och kvällens servitör var inte so fokuserad på att utföra sitt arbete, för han var helt igång med att köra en improviserad enmansshow som gick ut på att hälsa på nya gäster genom att förolämpa dem på olika rasistiska sätt.

Det satte sig några tyskar bakom oss och han var snabb med att heila och berätta för dem att Adolf Hitler var hans största idol och att judar faktiskt borde rensas bort från vår planet en gång för alla. Tyskarna blev väl lite bekymrade men försökte skoja bort det hela.

Efter en så där 20 minuter kom han till vårt bord och vi beställde några öl, en fish and chips och två (observera 2, zwei, dos, kaksi, deux, два) nachotallrikar. Jag visade till och med med fingrarna genom att göra peacetecknet. Ytterliggare 20 minuter senare kom han förbi med vår beställning, men med bara en nachotallrik (1, ein, uno, yksi, une, один). Sen lämnade han brickan med allt på och sa, "Jag kommer tillbaka". Det gjorde han så klart inte, så vi plockade av brickan själva och så la jag den demonstrativt på gatan, för jag tänkte att det var enda chansen att bli av med den.

Det enda bra med Temple bar är att de aldrig byter ut koden till sina toaletter, så om man är i Gamla Stan och behöver gå på muggen är koden 1234. Det dåliga är att toan på herrarnas saknar toasitts, men man skulle ändå inte vilja sitta på den.

Priser:
En öl kostar runt 49-59 kronor. Nachotallrik 59 kronor (15 kronor extra för en liten klick kemisk burk guacamole).

Betyg:
Personal 1 solförmörkelse
Stämning 1 solförmörelse
Mat 1 solförmörkelse
Sexuella trakasserier
av personalen 5 solar (några andra tjejer åkte på den. En klassiker en av dem kör är att föra handen närmare och närmare skrevet på tjejer längst med insidan av låret på ett sånt sätt som bara han verkar tycka är charmigt)

5 kommentarer:

  1. lost for words. finns det där stället på riktigt?

    SvaraRadera
  2. Ja, och jag har varit där hela två gånger! Det är det sjuka.

    SvaraRadera
  3. o det utan att säga dem ett sanningens ord dessutom o köra klassikern hälla öl över servitör o storma ut. hur klarade du av att hålla dig schack?

    SvaraRadera
  4. Jag är otroligt konflikträdd. Det är mitt knep.

    SvaraRadera
  5. Han som byggde upp krogen Dimitris Stavropoulos han sitter inne i finkan, googla på hans namn 6 år för 30 millar, hans bror som sköter om det hela nu är fri än så länge Stavros Stavropolous

    OBS ! Maffiakillar, inget att leka med ! OBS!
    http://www.realtid.se/ArticlePages/201011/30/20101130191325_Realtid642/20101130191325_Realtid642.dbp.asp

    SvaraRadera