söndag 4 juli 2010

Känn ingen sorg för mig...

Jag tänker nu bekänna något som rör en person som kanske kommer läsa detta.

Jag hade en annan blogg innan denna som var mer, hur ska man säga, grisig.
I alla fall så renderade den osannolika mängder raggmail. Jag vet inte om jag vill veta mer om psykologin bakom det. Vissa tjejer verkar dras till (kreativa) as.

Nåväl, jag skulle till Köpenhamn för att gå på en konsert med Beirut. Jag åkte dit med två kompisar som jag jobbade med på tidningen Macho. Vi bestämde oss för att även hänga lite i Malmö. Jag fixade så att jag kunde bo hos Kim W (som på den tiden inte var stockholmare).

Det här hade en av mina läsare i Malmö snappat upp och sen frågat mig om vi skulle ta en fika när jag ändå var i byn (Malmö är väl inte en stad?). Jag säger ju aldrig nej till sånt.

Jag tror det kan ha varit första gången jag var i Malmö för jag hittade inte särskilt bra. Jag ringde henne flera gånger för vägledning.
Egentligen visste jag ingenting om henne. Inte hur hon såg ut, vad hon hette, vilket stjärntecken hon hade. Nada. Det var alltså en regelrätt blind date. Hon lät jävligt söt på telefon i alla fall.

Tillslut hittade jag fram till fiket och det visade sig att hon var rätt snygg enligt mina kriterier. Kanske inte enligt samhällets dock.

Hon var lätt att umgås med, men jag upptäckte att hon hade ett otroligt stort handikapp som jag inte hade märkt över telefon. Hon pratade göteborska!!!

Så efter 40 minuter tackade jag artigt för fikat. Hon undrade om jag ville följa med upp till henne för hon bodde bara runt hörnet i en andrahandslägenhet, varpå jag hittade på en vag ursäkt om att jag var tvungen att träffa Kim W för att kolla på youtube resten av kvällen.

Förstå att jag var en hårsmån från att ha legat med en göteborgare! Hur hade det sett ut? Hamas hade uteslutit mig ur partiet!

10 kommentarer:

  1. det roliga är att alla länkarna i inlägget för tankarna till Frida Ulvegren. Men hon pratar inte Göteborska.

    Jag trodde länge att din bok handlade om att du hade sex med random personer som fått kontakt med dig via din blogg. Jag blev nästan lite besviken när jag sedan läste boken.

    SvaraRadera
  2. Ah, men jag ritade klart boken under de två första månaderna bloggen fanns, och sen fortsatte jag att blogga i typ två år efter det :(

    Första halvåret man har en blogg får man nog räkna med att den inte renderar så många sexuella möten, men sen släpper det.

    SvaraRadera
  3. i'm still waiting kan jag säga. vad gör jag för fel? kanske är det avsaknaden av nakenbilder? eller så är ni män inte sådär att ni raggar via bloggar, eller?

    SvaraRadera
  4. Konstigt, du är ju snygg och smart. Kanske blir de rädda för dig? Män är ju otroligt hariga av sig och gillar inte att vara i underläge. Å andra sidan raggar väl snubbar på allt av kvinnokön på olika communities. Äh, karlar alltså. Aldrig gör det rätt!

    SvaraRadera
  5. men se där: en bloggkomplimang, fast i fel blogg! haha. :)

    o nej, aldrig att karlarna gör rätt. kolla bara på det här liksom: http://www.youtube.com/watch?v=LqbN1F2Lx60

    SvaraRadera
  6. Extra mycket rätt om man läser vad dessa skåp som kommenterat klippet skrivit.

    SvaraRadera
  7. right on!

    men hoppet är ju det sista som överger människan. och även jag lider av den åkomman, även om jag erkännder det högst motvilligt eftersom jag anser det vara idioti.

    SvaraRadera
  8. Om göteborgska är ett handikapp, är värmländska en obotlig sjukdom?

    SvaraRadera