tisdag 20 juli 2010

Inga toaletter i Indien

Idag var vattnet avstängt på jobbet ända fram till 12.00. Jag hade helt glömt bort att det skulle vara så, så imorse tog jag och snoozade tio minuter extra och så tänkte jag att jag kunde gå på toan när jag kom till kontoret. HA! Jobbigaste fyra timmarna på länge.

Visst är det i vissa delar av Indien folk inte har toa hemma och så finns det inte heller några offentliga toaletter? Männen uträttar sina behov lite här och var, medan kvinnorna håller sig hela dagarna och går sen ut på stora fält när mörkret lagt sig. Tydligen är det rätt vanligt att de blir våldtagna då också.

Dit ska jag alltså åka i september. Känns lagom soft. Jag gillar verkligen att gå på toa och jag ogillar verkligen våldtäkt.

Men jag kommer kanske få rida på en elefant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar