tisdag 8 juni 2010

Tips på romantiska komedier?

Tänk att något som verkar så enkelt ska vara så svårt? Att skriva en slätstruken romantisk komedi alltså... Jag behöver er hjälp med tips på såna filmer som inspiration.

Jag tänker mig den typen Sandra Bullock och Jennifer Aniston är med i. Gärna från 00-talet. Om ni hellre vill tipsa om bra filmer är det okej med.

Jag såg Youth in revolt häromdan och den var ganska slätstruken. Jag skrattade bara en gång. Filmerna jag söker ska nog helst handla om folk som är runt 30 år gamla. Inte så mycket High school med andra ord! Jag hatar verkligen den här typen av "underhållning" så det är en stor prövning för mig. Tänk på smärtan ni kommer utsätta mig för. Jag vet att ni gillar sånt.

Kom igen nu, var så där härligt interaktiva som jag vet att man kan vara på internetnätet.

15 kommentarer:

  1. utan inbördes ordning: "how to lose a guy in ten days", "what women want", "jersey girl", "a walk to remember", "the holiday", "27 dresses", "win a date with tad hamilton", "sweet home alabama". hjärtvärmande.

    SvaraRadera
  2. hahahaahahaha! :D

    SvaraRadera
  3. high fidelity är lite småkul

    SvaraRadera
  4. eller vänta nu, "a walk to remember" är ingen komedi. hon dör ju i cancer.

    SvaraRadera
  5. Role Models!
    Den har lajv, spanskaläraren från Community och klyschig kärlek.

    SvaraRadera
  6. The Wedding Singer

    SvaraRadera
  7. Jag tror att jag sett "how to lose a guy in ten days", och "what women want" och gillat dem!

    SvaraRadera
  8. J-Lo har jag nog bara sett i Money Train (bra film för övrigt, såg den på bio)

    SvaraRadera
  9. allting med Hugh Grant? fast då blir det kanske mer brittiskt än amerikanskt. en annan är ju (redan nämnda) High Fidelity. men den är å andra sidan bra. var min favoritfilm när jag var tonåring, mest för att jag ville jobba i skivaffär.

    ovanstående = inte alls det du bad om mao.

    SvaraRadera
  10. High Fidelity är en sån som jag sett flera gånger och trott att jag inte sett den innan. Är den verkligen bra? Jag kan verkligen inte avgöra sånt.

    Var även och så It's complicated. Jag fattade ingenting. Det var som att filmen stod stilla i fyra timmar eller nåt. Den tog aldrig slut. Men fin ljussättning på Meryl Streep.

    SvaraRadera
  11. Couples Retreat måste vara den optimala rullen för dig. Har aldrig sett nåt mer slätstruket! Handlar om 30-plussare som försöker hitta tillbaka till varandra. Klyschigt så det förslår och nästan helt olidligt att beskåda.

    http://www.youtube.com/watch?v=vbfhb-43UNQ

    SvaraRadera
  12. Jag gillar verkligen Jason Bateman i Arrested Development, men är han bra i någon film? Han var ganska bra i den där filmen med Will Smith där Fresh Prince är typ Stålmannen på dekis.

    SvaraRadera
  13. "P.S I Love You"
    Helt värdelös film för övrigt.
    http://www.youtube.com/watch?v=3GNxdc-wlw4

    SvaraRadera
  14. Uh, jag blev svettig av trailern. Men slutar det med att hon blir kär i nån ny snubbe ändå? För alla de här filmerna går ju ut på att man ska bilda heteronormativa förhållanden.

    SvaraRadera