torsdag 3 juni 2010

Till Jenny (smakprov ur Till alla jag legat med)













När jag ritade den här serien för 3 år sen så hade jag inte riktigt hittat stilen ännu. Framförallt händerna tycker jag ser rätt skumma ut. Jag var inte heller särskilt intresserad av att rita bakgrunder. Inspirationen till det kom från Lars von Triers Dogville som har en väldigt minimalistisk scenografi för att vara en långfilm.

Det här är inte hela kapitlet. Resten kan ni läsa om ni exempelvis köper boken på www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186003062
Kostar just nu 94 kronor. Alltså 4 kronor billigare än två öl på Mosebacke. Vilket å andra sidan vore gott.

1 kommentar:

  1. Det här är mitt favoritkapitel i boken och intressant att höra att inspirationen kom från min favoritfilm. Fredrik Strömberg kommenterade på att han verkligen inte förstod toa-fobin, men jag tycker att den delen är väldigt bra. Det känns lite som en blandning av Mats Jonsson och Daniel Ahlgren. Och det här kapitlet understryker verkligen att det ska handla om sex men egentligen handlar det om trasiga liv.

    SvaraRadera