söndag 13 juni 2010

Mikael rekommenderar vin



Jag blev tipsad om det vita vinet Casal Carcia för några veckor sen och sedan dess har jag varit hooked. Det är snorbilligt så man kan dricka flera flaskor per dag, tror det kostar 49 kronor bara.
Vinkännare brukar ju prata om att vin smakar på olika coola sätt (som det bara gör i deras fantasi), typ rökt marsvin, ros odlat på månen osv. Det här vinet är så bra för det smakar absolut ingenting! Det är lite som att dricka flaskvatten som man sen blir full av. Hur smart som helst.

Det lär finnas en rosé-variant också för er som verkligen vill somra loss.

Jag ger Casal Carcia 5 solar av fem möjliga. Fan, att Bolaget är stängt på söndagar.


3 kommentarer:

  1. Hoppas att antalet tyskar försvagar Sveriges moderata T-celler så till den grad att hela skiten briserar och vi äntligen kan handla öl och vin på affären. Först apoteket sen systemet...

    SvaraRadera
  2. Det och den ökade hustrumisshandeln som följer i alkoholens svallvågor!

    SvaraRadera
  3. Det där är ju mitt b-favorit. En sk. Vino Verde, dvs grönt vin. Bra isbrytare när man ska övertala folk att smaka på det. Men jag brukar helst köpa Gazela för den smakar typ läsk, och är också en vino verde(och kostar lika lite, fast flaskan är inte lika snygg utan ser ut att komma från typ nittitalet). Men om Gazelan är slut är det detta jag köper.

    SvaraRadera