fredag 11 juni 2010

Jag håller på att bli religiös

När jag kom till Blossom Magazines redaktion idag så stod ett bord dukat med frukost och väntade i köket. Perfekt tajming eftersom jag inte hade något frukost hemma (jag åt nudlar, inte det roligaste att starta dagen med). Jag skulle stajla och köra äggtricket, men ägget var för löskokt så det slutade med att jag hade äggula över hela handen. Så himla pinigt. Jag bah, "Orka!"

Jag var nog allmänt lite sömnig där för på frågan om vad jag skulle göra i helgen så svarade jag lite oengagerat, "Jag ska ha sex". Det resulterade i att jag blev kallad "speciell" på Blossom Magazines blogg...

Det regnade ju en jädra massa på morgonen också, och jag äger inget paraply, men även där hade jag flyt för jag träffade på en kompis som är betydligt mer vuxen och ansvarstagande än jag. Jag passade på att slå följe med henne under hennes paraply en bit på vägen. Detta får mig att tro på ett högre samband i kosmos.

Om ni har en religion att rekommendera som skulle passa mig så hojta till i kommentarsfältet. Jag har bara provat på protestantismen och Sällskapet Vakttornet tidigare.

Du kanske själv är religiös? Berätta gärna om din tro och hur den har påverkat ditt liv!

7 kommentarer:

  1. Det här med sex i helgen kan ju dessutom vara lite väl mycket önsketänk. Jag satsar dock på 87% chans. Allt beror på hur mycket rohypnol nån häller i mig så att jag blir medgörlig.

    SvaraRadera
  2. hahahahaha!

    om du verkligen vore intresserad hade du kunnat få ett svar, men eftersom så inte är fallet får det utebli.

    jag väntar med spänning på den dag då du frågar dina läsare på allvar.

    SvaraRadera
  3. Jag tror du är nere med New age och liknande. Jag tänker mig att det hänger en drömfångare i ditt hem. Det är väl ändå fint tänkt?

    SvaraRadera
  4. :D!

    den kommentaren fick mig att skratta rakt ut! bara tanken på en drömfångare roar mig... ofantligt roligt, faktiskt!

    hursomhelst så visar bara detta att det var rätt att inte gå djupare i frågan, då du mest verkar intresserad av att hitta ett sätt att kategorisera, ironisera och avfärda.

    och därför står det väl ganska klart att vi kommit till vägs ände. jag har som sagt lärt en hel del av att läsa din blogg och när jag nått dit jag ville med det kände jag att jag hade lust att ge något tillbaka på mitt sätt. men finns det ingen mottagare kan det inte finnas en givare, och därför tror jag det är dags att säga adjö nu!

    lycka till med ditt religiösa uppvaknande! jag rekommenderar en daglig dos av "Fader Vår" morgon och kväll, minst tre böner vänd mot mecka, samt hare krishna-mantra. släng gärna in några ave maria också. och varför inte rita en egen torah-rulle att sätta på kylskåpet?

    SvaraRadera
  5. Bon voyage, käre anonym. Må stjärnorna visa vägen på livets hav.

    SvaraRadera
  6. Jag tror att kosmologi kan vara något för dig.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Martinus_kosmologi

    SvaraRadera
  7. Det och kosmetik är bästa kombon.

    SvaraRadera