söndag 13 juni 2010

Dagens shopping

Det var ett sånt risigt väder idag så jag passade på att dra till Lilejholms Torget för att hänga lite inomhus med en kompis. Där spontanköpte jag ett randigt linne på H&M i storlek large. Jag är inne i en period då jag försöker prova på kläder som är lite för stora för min smäckra kropp.

Snyggt va?

Sen köpte jag även en helt vanlig t-shirt på Cubus. Jag har nästan bara t-shirts med tryck på, så att köra utan känns nytt och spännande. Naket på nåt vis.


Jag tog 30 bilder i olika poser innan jag bestämde mig för denna.

Vi åt på Subway också. Det var andra gången i mitt liv. Jag gillar systemet med att mackorna tillverkas efter olika steg. Först väljer man bröd. Jag valde det mörka brödet, som visade sig vara som korvbröd ungefär, dvs inte mörkt alls. Sen fick jag välja om jag skulle ha ost eller inte. Då kände jag mig nästan som jag tror att liberaler känner sig. Jag fick en kick av att välja helt själv och jag valde ost istället för inget eftersom det ingick! Efter det så valde jag rostbiff och sen fick jag välja dressing och då valde jag nånting med honing i. Åh, det var så gott att sitta där och smaska i sig. Jag tror rostbiff är min favvo-subba. Rostbiff ser dessutom lite ut som vissa fittor kan se ut. Jag gillar't.

MEN, det är så konstigt. För mitt emot Subway så ligger det en kinesisk "hälsobutik" med örter och akupunktur. De verkar aldrig ha några kunder. Detta ger mig ångest. Jag får dåligt samvete för att jag och andra inte går dit och spenderar våra pengar så att de inte behöver gå i konkurs. MEN, å andra sidan tycker jag ju att det är bullshit det de sysslar med, eller mumbo jumbo (som är ett uttryck jag aldrig använt tidigare på denna blogg).

Eller okej, jag kan gå med på att akupunktur säkert kan vara skönt. Det kan man ju få via Landstinget till och med.

Nu är det så här, att om ni tycker att jag har fel så tycker jag ni ska gå till det där stället i Liljeholms Torget (jag tror det är meningen att man ska särskriva namnet av nån anledning) och avvara en massa av era pengar på deras örter. Själv fattar jag inte poängen med örter som inte är hasch eller banan.

Nu ska jag ta lite "egentid" med mig själv i mina nya kläder. Stå framför spegeln och ta på mig själv.

3 kommentarer:

  1. jag jobbade på Subway innan jag blev cool. min favvo är vegbiffen, finns inte så mycket annat att välja på om man inte käkar kött. dressing tar jag helst bara olja och vinäger och liiite salt&peppar. på mörka brödet med honungstopping. och extra ost, men den ska på EFTER att mackan är värmd för dom värmer alltid för länge (kortaste tiden är 20 sek men jag vill ha 10-15) så osten smälter bort helt.

    SvaraRadera
  2. Vi måste gå på Subway nån gång tillsammans så jag lär mig!

    SvaraRadera
  3. "Rostbiff ser dessutom lite ut som vissa fittor kan se ut. Jag gillar't."

    Wtf.

    SvaraRadera