måndag 10 maj 2010

Till alla mina KK

Pratade med en kompis som gått och blivit med KK (KK betyder kravallkompis, mamma...), och jag är väldigt glad för hens skull, för KK kan vara the shit.

Sen kom jag att tänka på de KK-relationer jag haft och de har i princip alltid varit med tjejer som jag egentligen velat ha ett vanligt heteroförhållande med. Ni vet ett sånt som bara innebär kravaller nån gång i månaden, men med en massa hemmakvällar framför piratnedladdade Jim Carrey-komedier i alldeles för låg upplösning för att man ska kunna uppfatta det roliga.

Men dessa tjejer ville aldrig bli tillsammans med mig. Jag kan så klart förstå dem, om det inte var för allt mitt Lego skulle inte jag heller vilja ha att göra med mig själv.
Det är inte heller så att jag ville bli tillsammans med dem för att jag är en romantisk jävel. Jag är inte världens sämsta pojkvän, men jag är otroligt oengagerad i förhållanden. Anledningen för mig att ingå ett förhållande har alltså främst att göra med min osäkerhet och min svartsjuka.

Har jag ett KK så vet jag att det är större chans att hon går ut och knullar... Ursäkta, har kravaller med nån random DJ på Snottys. Det klarar inte min självkänsla av. Det gör liksom ont och så svartnar det till lite. Inte så att jag kommer råka mörda och stycka KK:et i en mörk skog, men tillräckligt för att jag ska göra bittra serier om det.

Om jag istället är ihop med tjejen så har jag ett lite bättre skydd mot att hon ska kravalla runt. Det kan förvisso bara vara en illusion, men det är illusionerna som får oss att sova gott om nätterna.

3 kommentarer:

  1. jag har ungefär exakt samma anledningar att vara i förhållanden. kanske därför jag inte varit det på länge. men det kan det också bli bittra serier av.

    SvaraRadera
  2. Jag är ju tillsammans med en serietecknare så det är lite som kalla kriget mellan oss när det gäller att göra serier om varandra, som att båda sitter där med sina atombomber. Vilket får mig osökt att tänka på att jag är lite risig i magen just nu.

    SvaraRadera
  3. jag måste säga att det är väldigt trevligt att du har börjat blogga mer frekvent. blev lite ledsen ikväll, när du inte fanns något nytt.

    SvaraRadera