lördag 29 maj 2010

Rita rita rita rita bort din sura min



Nu tror ni läsare säkert att eftersom jag numera är singel ägnar lördagarna till otroliga mängder sex med kvinnor från världens alla hörn. Det är nästan sant! Fast ändå inte.

Nä, jag har istället suttit och orgat serien jag skrev i måndags ("orgar" är serietecknarspråk för att originala, dvs rita original). Jag vet inte om jag kommer orka orga alla fem sidorna idag. Eller jo, kom igen, jag måste bara hitta peppen. Grejen är bara att jag blev så himla sugen på läsk, men jag hade ingen läsk hemma och det tar hela fem minuter att gå till ICA och det blåser så hel-vetes fruktansvärt ute och min största rädsla i livet är att blåsa bort och vem ska då fånga mig???

Vad jag däremot hade hemma var en alkoläsk. Jag drack således upp den hastigt och lustigt och sen blev jag lite på pickalurven vilket skulle kunnat ha resulterat i sexuella och grova sms till random utvald singelperson i min adressbok, men istället resulterade det i att jag somnade. BARA SÅ DÄR. Jojo. Nu är jag vaken, med en huvudvärk i huvudet och en kissnödighet i kissan.

Dagens ritalåt är Dancing on my own med den fantastiska Robyn.
Jag gillar hur hon uttalar "broken bottläs". Det är såna små saker som gör hela skillnaden. Allt annat kan jag inte relatera till (obs: IRONI). It puts the lotion on the repeat.

4 kommentarer:

  1. Tack!

    Fast det där ordet "intressant" gör mig alltid nervös.

    Exempel:

    - Hej Micke. Jag har en tjejkompis som är singel som jag skulle kunna fixa ihop dig med!
    - Oj, kul. Hur ser hon ut?
    - Hon är väldigt intressant.

    SvaraRadera
  2. men man föredrar ju "intressant" framför "ointressant" i alla fall.

    - Oj, kul. Hur ser hon ut?
    - Hon är väldigt ointressant.

    SvaraRadera
  3. Första gången jag hörde talas om dig Frida så var det med kommentaren, "Asså, hon är jävligt snygg och produktiv". PRODUKTIV! Som att du vore en fabrik. Fast det misstänker jag visserligen ibland.

    SvaraRadera