onsdag 12 maj 2010

Ny frisyr och allt

I måndags skulle jag träffa Nils vid Slussen. Nils var dock sen så jag satte mig ner på en av bänkarna och så hann jag tänka, "Fan, vad dumt. Det kommer ju alltid fram folk som vill sälja grejer till mig när jag sätter mig här" och då kom det fram en stilig ung man från England och frågade, "Would you like a free hair cut?". Han lät precis som den där rösten på Spotify. Jag sa "No thank you, Mr Handsome" och han gick besviken därifrån.

Jag ändrade mig dock eftersom jag nyligen sett filmen "Yes Man" som går ut på att man ska säga ja till allt folk föreslår. Jag skyndade ikapp den snygga engelska ynglingen (som såg lite ut som Edward Norton) och han tog med mig ner i en källare och sa, "This will only take one hour". Okej, sa jag och fnissade som en tonårsbrud. Nils lämnade jag nånstans på vägen. Tror han hittade en affär som sålde Hello Kitty-grejer eller nåt.

Så här såg jag ut innan han satte igång.

Han tvättade först mitt hår och masserade hårbottnen väldigt ömsint. Det kändes bra med hans händer mot mitt huvud. Han pratade lugnande med mig och tyckte det var "cool" att jag jobbade som graphic designer for magazines and books.

När jag satt där och han blåste bort hår från min nacke med sina egna andetag så kunde jag inte låta bli att få tvångstankar om att börja runka. Hade det varit olämpligt? Hur hade folk reagerat?

Edward Norton-killen var tydligen top stylist i Prag innan. Han hade kommit till Stockholm för att lära sig klippa hipster-frisyrer. Nedan ser ni resultatet.

Kanske inte helt på pricken, men det var bara hans fjärde försök.

Efter det gick jag och Nils och fikade på Blå Lotus och sen gick vi och kollade på två grisar.


Det var allmänt kallt i måndags. På tisdagen var det underbart väder så jag och Nils begav oss ut på en expedition i närförorten. Nils hittade ett fartyg som han skeppade iväg med.



Sen fastnade han i rutschkanan varpå jag laughed out loud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar