onsdag 19 maj 2010

Jag har gjort en serie!



Eftersom jag inte bara är tidningsformgivare, utan även serietecknare, så passade jag på att rita en serie i förra numret av PC Gamer.

Fotade den lite så där coolt med Photobooth så att ni ska bli tvungna att kolla i en IRL-tidning, men kom på att numret nog inte finns i butik längre. Oups.

I alla fall så handlar den om Man-Mannens enorma längtan efter dataspelet Starcraft 2. Han försöker till och med spela det med kottar, utan önskad tillfredsställelse.

Ritade den i en stil inspirerad av amerikanska pulp-serier från 40-talet, men tog det till en helt annan nivå, så klart.

3 kommentarer:

  1. Haha kottar... Kan du inte scanna in serien och lägga upp den?

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet inte hur det är med upphovsrätten på den, för jag äger inte figuren "Man-Mannen".

    SvaraRadera
  3. Men man vill ju lääääsaaa! Och man är ju för lat för att ge sig ut och jaga efter tidningeeeen!

    *paniskt gråtanfall*

    SvaraRadera