torsdag 20 maj 2010

Inte för att klaga, men...

Det är så himla varmt i lägenheten. Jag sover med fönstret öppet, och det funkar rätt bra eftersom området är som mitt kärleksliv om natten -- helt dött.

Men på morgonen runt sjutiden är det en granne som vevar igång sin motorcykel. Först ska den stå och puttra lite (dvs mycket) innan han åker iväg. Jag vaknar alltid av det där och när jag är så där skönt halvvaken så tror jag att det är en gammal båt som låter.

I natt drömde jag en ganska intensiv dröm om Anna. Det var flera år sen det hände. Jag tror hon är en slags symbol för alla relationer som gått åt helvete för mig.

Eller nej, hon är en symbol för kärleken jag förlorat eller aldrig haft. Ibland heter hon Sabine, Hanna, Naomi eller Berit i mina drömmar.

När jag skrev de där namnet så högg det bara till vid det sista.

Jag känner för att gå vilse i en skog och bara försvinna ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar