fredag 21 maj 2010

I afton våldtäkt

Ikväll ska jag ut och öla med grabbarna. Sen ska vi gruppvåldta några tjejer eftersom det liksom kommer svartna till lite för oss. Kanske råkar vi styckmörda dem i farten och sen dumpa delarna i olika skogspartier. Liksom för att vi blir så förvirrade och tycker att det är så hemskt.

Om vi åker fast så är vi ändå polare med domaren, som brukar köpa sjuttonåringar som sexslavar samtidigt som han föreläser i jämställdhetsfrågor.

Vi kommer att bli frisläppta för att vi liksom tycker att sånt där med våld mot kvinnor är något fruktansvärt och något som vi absolut tar avstånd från, och det var ju så att det bara svartnade till lite.

Egentligen ville vi bara prata, men så sa de ju nej och så hade de ju faktiskt urringning och de hade druckit några glas vin för mycket och dessutom hade de ju dansat så erotiskt på dansgolvet, vilket förmodligen måste ha betytt att de ville bli styckmördade. Det är så svårt för oss killar att förstå vad tjejer menar egentligen.

Eller så stannar jag hemma. Vi får se.

12 kommentarer:

  1. Till anonym: Oroa dig icke. Detta var ironi.

    SvaraRadera
  2. När jag tänker efter borde jag ritat det här som en serie kanske.

    SvaraRadera
  3. Verkar bli en kul kväll!

    SvaraRadera
  4. ja! Som en serie! Bra idé!

    SvaraRadera
  5. Nä, men jag har faktiskt tänkt rätt mycket på det. Det här är ju en slags typ av serie som killar av nån anledning aldrig gör (jag kan dock erkänna att jag inte läst Galago på typ tre år så jag vet inte med alla säkerhet, men mina källor säger i alla fall att det är så). Jag menar, inte bara tjejer borde kunna göra såna här serier. Jag tänker ofta på om jag skulle kunna göra samma typ av serier som exempelvis Nanna (som jag tycker är fantastisk), men hur skulle det uppfattas om jag gjorde serier som var kritiska mot manssamhället?

    Visst, det finns killar som gör serier om klassamhället på liknande sätt, men det är ju inte riktigt samma sak. Där är männen ofta skurkarna för att de är rika och borgare och inte främst för att de är fostrade på ett visst sätt som män.

    SvaraRadera
  6. Min vän Thobbe är inne på samma spår.
    Jag läste hans projektbeskrivning till ansökan till tvåan på serieskolan och blev helt lamslagen.

    Hans vision är att göra feministiska serier som är kritiska till patriarkatet och grabbigheten genom att använda graffiti-inpirerade figurer och på så vis infiltrera den extremt grabbiga hiphop/graffiti-världen,
    och med detta f-ö-r-h-o-p-p-n-i-n-g-s-v-i-s påverka där påverkan behövs som mest.

    Ju fler som gör det desto bättre!

    Det är sorgligt att vettiga män ofta bär så mycket skuld att de inte gör sina röster hörda.

    Då blir det liksom bara svinen som syns och märks i samhället.
    Svinen och feministkvinnorna.
    Och då blir det så lätt för påverkbara ynglingar att sälla sig till svinen och hata feministerna eftersom alternativet skulle bli att bära skuld.

    Skuld är skit och bajs och helvette! Jag själv har länge haft oerhört svårt för att kalla mig feminist (vilket jag skäms för) eftersom det i mitt huvud fortfarande klingar manshat.

    Ju fler män jag träffar som i-n-t-e hatar sig själva för att de är män, men ändå är kritiska mot mansrollen och de objektifierande mönster kvinnor blir uppfostrade i, desto vaknare blir jag.

    Sen kan man ju tycka att det är än mer beklagligt att jag måste höra en man för att ta till mig ngt. Att mannen som form är auktoritär i mitt sinne och därför bör lyssnas på. usch. Det hade jag inte tänkt på innan jag precis skrev det.

    Men fuck it! Fram för fler vettiga männsikor oavsett kön säger jag! Var en förebild för unga män och kvinnor! Säg det som behöver sägas! Det finns fler som är lika whack i huvudet som jag!

    SvaraRadera
  7. Jag kan tänka mig att många män känner sig anklagade av den här typen av serier som många tjejer idag gör och då liksom stöter ifrån sig det helt och kan inte ta till sig något av dem. Men om jag som kille skulle göra det så kan de liksom inte anklaga mig för att vara en surfitta eller "saknas det pojkvän-dravlet." Eller jag vet inte. Det vore kul att pröva i alla fall. Jag blir ofta otroligt inspirerad av feministiska serier.

    SvaraRadera
  8. Observera bra svenska i mitt förra svar... Skyller på värmen, vinet och kaffet.

    SvaraRadera
  9. hehe, observerar språkföringen och tänker att han är milsvidder från Kissie-bloggen än
    och alltså icke fullkomligt förlorad.

    värme, vin och kaffe... det vore ngt det.
    här i malmö bjuds det ensamhet, hunger och tystnad istället. topp! :)

    SvaraRadera
  10. Men herregud! Detta printscreenar jag som bevis. Tänk dig för innan du gör nåt sånt här.

    SvaraRadera
  11. Jaha, jag såg nu att du skrev att det var ironi. My mistake.

    SvaraRadera