onsdag 5 maj 2010

Dagarna som gått

Jag har inte kunnat uppdaterat bloggen så mycket de senaste dagarna för Nils har lånat min dator för han håller på att skriva på en föreläsning om Dotterbolaget som han ska hålla påArbetets museum i Norrköping om några veckor.

Anywayzz lolz. Jag firade Valborg i vackra Vinterviken här i Ståckhålm. Det var mysigt, men framförallt jävligt kallt och regnigt.


Alla pojkbarnen till medelklassföräldrarna blev som tokiga och slet sönder träd och buskar som de kastade på elden. Det kändes lite som de lajvade Flugornas Herre. Jag kände ett starkt obehag inför detta och åkte hem för att ägna resten av kvällen till att kolla på rysk amatörporr. Ryska är ett så vackert språk.



Eftersom jag är egenföretagare får jag inte riktigt fira Första Maj, men jag smög in i ett tåg ändå. Jag ser ju mig mer som en dagarbetare/slav utan rättigheter, än entreprenörd.

Därefter var jag på barnkalas för min systerdotter fyllde 8 år. Jag gav henne sjukt mycket pennor och ett Hello Kitty-ritblock. Hon blev glad, men ännu mer glad över att få en MP3-spelare av mina föräldrar. Mina föräldrar försöker alltid knäcka mig i presentköp. Basterds.

Jag fick bara tårta i matväg, så jag åkte till närliggande Hagsätra för att äta på Axel's. Väldigt god hamburgare. Saftig och kryddig.

Vad som hände på söndagen minns jag inte riktigt, men på måndagen var det fint väder och jag och Nils var båda lediga, så vi tog en promenad från Hägersten till Skärholmen. Det tog rätt lång tid, men vid Sätra såg vi det här vackra Eiffeltornet:


Vi åt även glass som vi köpte på Coop Konsum i Mälarhöjden. Nu har jag inget fota på det, men i deras lilla entré så stod det ett verk av Carl Milles bredvid tuggummiautomaten. Lite otippat...


Glassen såg ut som en tvål och smakade som tvål. Ren i munnen blev jag i alla fall och svor inte en enda gång under resten av dagen.

Igår var det tisdag och då var jag på Carina Björck Gallery för att lyssna på artist talket som Knut Larsson hade. När han hade snackat färdigt gick vi på Le Rouge i Gamla Stan och drack vin samt snackade med den japanska konstnären Hiroko Shitate som har vernissage för sin utställning i morgon. Hon gör coola saker.

Sen åkte jag hem och kollade på ungersk amatörporr. Ungerska är ett så vackert språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar