måndag 17 maj 2010

Att inte äga någon

En kompis sa en rätt bra sak idag som jag inte riktigt tänkt på, men som passar bra ihop med min relationsanarkism.
"Precis som man aldrig kan äga någon annan på riktigt så kan man aldrig heller förlora dem på riktigt."

Det är i alla fall sant att man inte kan äga någon annan. Jag har aldrig känt mig ägd, eller att jag äger någon annan. Visst, jag vill inte att jag och min partner ska ligga med andra, men det tycker jag inte är att äga varandra. Jag brukar känna mig rätt fri i förhållanden. Jag vet att många känner tvärtom, och därför alltid vill vara singlar. Sen kanske det för många handlar om nån slags rädsla för att fastna i Ensamheten. Andra kanske är rädda för att fastna i en tvåsamhet.

Men jag tror inte att jag är rädd för att vara singel. Jag har varit singel med stor framgång flera gånger och haft jäkligt kul. Det är mest där när man är singel och man har tillfälliga relationer och småförhållanden som när de skiter sig som jag brukar känna att saker och ting är lite hopplösa. Att jag är tillbaka på noll.
Jag använder ofta tjejer som substitut för kompisar. Nu menar jag tjejer som tjejer jag ligger med. Jag har även vanliga tjejkompisar så klart, men dem ser jag mer som killar.

Jag orkar inte riktigt skriva färdigt det här inlägget och jag vet inte riktigt vad jag vill säga, men jag tror att det finns en morgondag som är ljus om man bara inte drar för gardinerna hela tiden.

2 kommentarer:

  1. det känns ju skönt att höra att man aldrig förlorar någon helt och hållet. om än jag könner mig lite psykiskt labil när jag tänker "jag har fortfarande en del av dig kvar, mohahaha". misstänker det är skrattet i slutet som tillför det.

    SvaraRadera
  2. "Jag har varit med om dig, jag kan aldrig förlora dig" Jaques Werup.

    SvaraRadera