onsdag 19 maj 2010

Ang. Un-break my heart

Jag hävdade i en kommentar att jag hade denna sången på kassettband. Detta är inte alls sant insåg jag. Jag är ju faktiskt inte helt och hållet från en annan tidsepok. Jag hade således den på CD-singel. Ber om ursäkt för eventuella obehag detta kan ha medfört i era liv.


Låten kom ut 1996. Jag var 15 år och gick i Vårbyskolan i Vårby Gård, men bodde i Alby. De här två förorterna är stora R'n'B-nästen. Alla tjejer där lyssnar än idag på sånt här. Själv föredrog jag alltid Mariah Carey, eller allra helst TLC, om jag skulle lyssna på denna typ av ljud.

Jag gillade ändå Un-break my heart lite grand. Det är nån slags het dusch-scen i videon (som är spärrad på Youtuben av Phony) som gjorde mig relativt upphetsad. Tänk på att jag inte hade tillgång till porr, eftersom detta var innan Internets stora genombrott. Om jag ville runka så var det till BH-avdelningen i Elloskatalogen.

Jag visste egentligen ingenting om krossade hjärtan på den tiden, så något större känslomässigt engagemang från min sida fick den här låten aldrig. Jag lyssnade mest på Wu-Tang Clan och tyckte det var tufft att de svor så mycket. Sen började jag lyssna på Kent för att imponera på en blond tjej från Segeltorp.

Hon märkte aldrig att jag existerade ens, tror jag. Eller jag pratade med henne en gång mitt i sommarnatten på busstorget i Skärholmen. Det var en sån där ljus och varm natt. Hon var full på Peters Pop, eller vad den där alkoläsken nu hette. Jag önskade att bussen aldrig skulle komma, så att jag skulle få vara där med henne längre.

Hon berättade om en äldre kille som hon var kär i, men som behandlade henne som skit. Jag tänkte för mig själv att jag minsann aldrig skulle behandla henne på det sättet.

Och det slapp jag ju göra eftersom hon tyckte att jag var en tönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar