lördag 29 maj 2010

Äh fakk it



Jag sitter mitt i natten och övar på tuschlavering. Har inte gjort någon sen jag gick Bild och Grafisk form på Nyckelviksskolan för ca 100 år sen.
Som ni ser så går det dåligt och jag blir frustrerad.

Nästa vecka är tanken att jag ska sätta igång med arbetet på min kommande utställning, och då är det meningen att jag ska göra 15 tuschlaveringar på en månad. Jag kommer nog fly den moderna världen sista veckan i juni och försätta mig radioskuggan som råder mellan hälsingebergen där vi har sommarstuga, för att klara av slutkampen.

MEN, som tur är så är det betydligt enklare teckningar som ska laveras. Det rör sig inte om måleri utan kolorering (vilket jävla skitord). Det är mer som paint by numbers, fast utan nummer.

(Om ni undrar varför håret är åt fel håll, så är det för att jag suttit och ritat av mig med spegel. Planen var att spegelvända tillbaka rätt i Photoshop, men ojoj vad skevt det blev då...)

2 kommentarer:

  1. var ska det bli utställning? är det där i gamla stan igen?

    SvaraRadera
  2. Under augusti. Det är på en arkitektbyrå. Emelie Östergren har ställt ut där tidigare.

    Jag ska ha med lite gamla grejer på Carina Björcks sommarutställning också. Tror den startar 18 juni eller juli eller nåt (minns ej).

    Uh, nu är jag så trött att jag inte ser vad jag skriver.

    SvaraRadera