måndag 19 april 2010

Sex för killar

Det händer liksom inget särskilt intressant i mitt liv just nu. Jag har jobbat en massa och när jag kommer hem är jag helt död. Då jobbar jag vidare med babian.se. På nåt sätt har vi lyckats få in serier till tre nummer på bara en vecka. Vill du ha chansen att komma med i årets sista nummer som kommer ut i typ november är det kanske läge att skicka in snart. red@babian.se är adressen.

Sexig kille på t-banan
När jag satt på tunnelbanan i morse bland alla zombies så såg jag journalisten/författaren Inti Chavez Perez utanför vindrutan vid Slussen. Jag vinkade in honom för jag tycker så bra om han (han skulle visserligen åt samma håll som jag...).
Det är alltid skönt att ha nån att småprata med så där på morgonen, tycker jag. Tiden går fortare då. Eller jag tycker inte så jämt, men idag var det en sån dag.

Om du precis som jag är kille och behöver veta mer om det där med sex så ska du läsa Intis bok Respekt - En sexbok för killar. Den kommer även ut på danska snart. Inti sa vad den hette på det där "språket" och jag skrattade så mycket så att jag inte minns vad titeln var. Nåt med "drenger". Danska är alltid kul. Tråkigt att de är rasister hela högen och har sex med grisar.

Inti och jag känner varandra sen vi höll på med genustidningen Macho för cirka hundra år sen. Förutom sexist är jag alltså även feminist. Konstigt hur sånt där funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar