söndag 11 april 2010

Så här sent har jag inte varit uppe sen Rederiet gick på teve

I fredags var jag på releasekalaset för Fabian Göransons serietolkning av August Strindbergs Inferno. Idag passade jag på att läsa den. Den var väldigt fint färglagd. Jag har inte läst Strindberg i hans egen tappning, så jag kan inte uttala mig om det här var en bra tolkning eller inte. Det hade varit coolt med mer steampunk däremot.

Kalaset var väldigt roligt, och det var kul att bloggläsare kom fram till mig för att prata.

Idag så hjälpte jag även två goda vänner att flytta grejer till sin nya ateljé. Det är roligt att vara flyttgubbe. Jag kände mig duktig. Så duktig att jag belönade mig själv med en BigMac & Co. Det finns bara en BigMac, har jag fått lära mig. Synd att McDonalds envisas med att anlita städfirmor som betalar sina arbetare svart bara. När jag jobbade på McDonalds så hade de en städare som städade varje natt året runt. Han hade aldrig en ledig natt och blev ofta utskälld av sin chef för att han inte var snabbare på att städa hela restaurangen helt själv.

Ja, jag kan inte riktigt somna, fast jag har varit trött hela dagen. Det är lördag och hela livet är en enda lång huvudvärk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar