onsdag 21 april 2010

Jag ville bara vara bög



När jag gick i gymnasiet försökte jag verkligen bli bög. Det gick skitdåligt. Jag ansträngde mig jättelänge för att bli kär i en kille som gick i samma mattegrupp som jag. Han hade allt. Han hette Josh, var jude och supersmart. Han hade tandställning som gjorde att han alltid läspade lite. Det var sexigt. Men han fick det aldrig att rycka till i baguetten för mig. Jag kunde bara älska honom i teorin. Jag tror att han blev läkare sen. En verklighetens Dr Snygg. Fan, vilket kap.

Istället blev jag kär i en tjej i min klass. Det var sjukt irriterande. Hon hånglade upp mig på en fest och sen blev vi tillsammans. Jag kapitulerade inför henne. Inför KVINNAN. Det tog flera år innan jag kom över att jag aldrig lyckades bli bög. Jag ville ju att mina föräldrar skulle ha en son de kunde vara stolt över. Jag gillade ju att kolla på konståkning och hatade att kolla på riktigt sport.

När jag går på bögklubb får jag alltid en massa snubbar efter mig. De bjuder på drinkar och ger mig sina telefonnummer. De behandlar mig som om jag faktiskt var värd något. Men förmodligen skulle de skita i mig helt och håller om jag var gay. Jag tror inte alls att det är så mycket lättare att vara bög.



Å andra sidan är det inte svårt alls att vara hetero, men det har blivit så mycket svårare sen vårt stora event Vattenfestivalen lades ner. När ska vi annars kunna visa att vi är stolta över vår sexuallitet?

(bilderna är från filmen Grizzly Man)

5 kommentarer:

  1. Jag känner igen dilemmat, fast tvärtom.

    SvaraRadera
  2. Det svåra med att vara hetero är att man måste ligga med tjejer hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Hmmm. Det här med "Han hette Josh, var jude och supersmart." låter lite väl amerikanskt. Det får en obemärkt att misstänka att hela inlägget är snott och google-översatt från någon amerikansk blogg.

    Och mycket riktigt: googlar man "His name was Josh. He was jewish and of course super intelligent." får man inte bara en träff utan 12 600 stycken.

    http://www.google.se/search?q=His+name+was+Josh.+He+was+jewish+and+of+course+super+intelligent.&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

    SvaraRadera
  4. Anonym: Du fick mig att använda google mot min vilja

    Här kan ni se mitt Let me google that for you http://tinyurl.com/2g9mqh

    Jag gick förövrigt i Huddingegymnasiet. Där var allt möjligt.

    SvaraRadera